سهام‌داران هارمن پیشنهاد سامسونگ مبنی بر خرید این شرکت را پذیرفتند

سهام‌داران شرکت هارمن با فروش این شرکت به غول تکنولوژی دنیا یعنی کمپانی samsung که مبلغ 8 میلیارد دلار را پیشنهاد کرده بود موافقت کردند. این معامله روز 14 نوامبر به طور رسمی توسط هر دو طرف تایید و در خبرگذاری‌ها اعلام شده بود.

هنوز درباره انگیزه و هدف اصلی سامسونگ از این کار اطلاعی نداریم اما تحلیل‌گران دلایل متعددی برای این امر متصور شده اند. یکی از این دلایل را می‌توان در فعالیت‌هایی که هارمن در صنعت خودرو انجام می‌دهد جست و جو کرد؛ زیرا یکی از بهترین برندها در حوزه سیستم‌های صوتی خودرو‌‌‌ها به شمار می‌رود و با توجه به کیفیت محصولات خود هم بازار خوبی برای خود دست و پنجه نرم کرده و هم طرفداران زیادی برای خود به دست آورده است. این عوامل باعث شده که سود سرشاری عاید شرکت هارمن شود. هارمن وظیفه ساخت سیستم‌های صوتی برخی گوشی‌های هوشمند را هم بر عهده داشته که انگار همین موضوع سامسونگ را وسوسه کرده که با خرید شرکت هارمن یک معامله پرسود برای خود رقم بزند. اول این‌که با تصاحب این شرکت صاحب درآمد‌‌هایی می‌شود که هارمن تا الان از آنها بهره می‌برد. دوم این‌که سامسونگ می‌تواند با تصاحب شرکت هارمن این شانس را داشته باشد که با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و فناوری‌های صوتی آن در دستگاه‌های خود یک نقطه قوت برای خود در زمینه تلفن‌های همراه ایجاد کند.

شایان ذکر است که شرکت هارمن دارای زیرمجموعه‌های زیادی از جمله JBL ،Bang & Olufsen و …است که به این ترتیب سامسونگ صاحب این زیرمجموعه‌ها نیز خواهد شد.

در جلسه‌ای که برای بررسی پیشنهاد سامسونگ و تصمیم گیری برای پذیرش یا رد آن تشکیل شد آرا و نظرات سهام‌داران مورد بررسی قرار گرفت. از میان 69.883.605 سهم این شرکت، فقط صاحبان 49.460.322 سهم که نزدیک به 71 درصد از کل سهام شرکت را شامل می‌شود واجد رای دادن بودند.

بعضی از سهام‌داران شخصا در جلسه حضور یافته و عده‌ای نیز نمایندگان و وکلای خود را فرستادند. شمارش نهایی آمار نشان داد که صاحبان 46.921.832 سهم از شرکت موافق واگذاری و فروش آن به سامسونگ هستند. صاحبان 2.107.178 سهم هم مخالف این واگذاری بودند و صاحبان 431.312 سهم نیز رای ممتنع دادند. با این‌که این آمار نشان از موافقت سهام‌داران با فروش شرکت داشت اما جمعی از مخالفان یک شکایت‌نامه را مبنی بر این‌که این شرکت به دنبال پیشنهاد‌های بیشتر بعد از پیشنهاد 8 میلیاردی سامسونگ نرفت تنظیم کرده‌اند.

برای تایید نهایی و ادامه فعالیت شرکت نیز دریافت مجوز‌هایی از برخی کشور‌ها از جمله ایالات متحده و کره جنوبی و بعضی سازمان‌ها و ارگان‌ها مانند اتحادیه اروپا و رگلاتوری کشور چین ضروری است. به هر حال هارمن امیدوار است که معامله نهایی در سه ماهه سوم سال عملی شود که در این صورت این بزرگترین معامله خارجی خواهد بود که توسط کمپانی کره‌ای انجام شده است.

باید صبر کرد و دید این معامله چه نتایجی برای دو طرف خواهد داشت. شاید این نقطه عطفی باشد برای این‌که رقبای سامسونگ به بهبود بخش صوتی دستگاه‌های خود توجه بیشتری کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH