نوکیا در سال 2016، 35 میلیون تلفن همراه ساده به فروش رساند

کمپانی نوکیا که زمانی در عرصه تلفن‌های همراه یکه تازی می‌کرد و کسی توان رقابت با این شرکت را نداشت، امروزه به جایی رسیده که‌ بین کمپانی‌های بزرگی همچون مایکروسافت دست به دست شده و کمتر اسمی از آن شنیده می‌شود.

سال گذشته پس از چند سال قرارد نوکیا با کمپانی مایکروسافت به پایان رسید و توانست از دست این غول آمریکایی نجات پیدا کند اما هنوز مدتی از این رهایی نگذشته بود که کمپانی HMD به مدت 10 سال دوباره بند اسیری را به گردن نوکیا انداخت و نشان داد که هنوز این شرکت پس از ورشکستگی توان ایستادن روی پای خود را ندارد.

کمتر کسی انتظار داشت با وجود این اتفاقات کمپانی مشهور نوکیا بتواند فروش خوبی داشته باشد و به سود برسد اما بر خلاف تصورات این شرکت توانست در حوزه تخصصی خود یعنی تلفن‌های همراه ساده با فروش 35 میلیون دستگاه در سال 2016 به بالای جدول فروش جهانی برسد و کمپانی‌های رقیب را متحیر کند.

نوکیا با این فروش توانسته سهمی 8.9 درصدی از فروش جهانی داشته باشد و در رتبه دوم قرار بگیرد و سامسونگ نیز طبق معمول رتبه اول را با فروش 52 میلیون تلفن همراه و سهم 13.2 درصدی کسب کرد.

رتبه سوم هم با فروش 28 میلیون دستگاه و داشتن سهم 7 درصدی فروش به کمپانی TCL رسیده است.

کمپانی HMD توانسته چند محصول جدید در زمینه تلفن‌های همراه ساده از نوکیا معرفی کند تا بتواند این شرکت بزرگ را در این حوزه مانند گذشته پرقدرت جلوه دهد و به جایگاه گذشته خود برساند.

نوکیا قصد دارد در کنگره جهانی موبایل که در شهر بارسلون برگزار شده است حضوری قدرتمند داشته باشد و در کنار سایر گوشی‌های هوشمندی که در این نمایشگاه معرفی می‌کند، تلفن همراه پرفروش خود به نام نوکیا 3310 را با به‌روز رسانی‌هایی معرفی کند.

مراسم اختصاصی نوکیا در نمایشگاه MWC امروز عصر ساعت ۷ بعد از ظهر شروع می‌شود که‌ همه منتظر قدرت‌ نمایی این کمپانی با معرفی محصولاتی جذاب خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH