قیمت و زمان عرضه اکسپریا XA1 و XA1 Ultra مشخص شد

روز گذشته مراسم سونی بسیار پربارتر از آن بود که در شایعات و اخبار عنوان می‌شد، این کمپانی ژاپنی از 4 اسمارت‌فون جدید رونمایی کرد، میهمانان اصلی این کنفرانس اکسپریا XZ پریمیوم، XZs، اکسپریا XA1 و XA1 Ultra بودند. این چهار اسمارت‌فون طیف وسیعی شامل اسمارت‌فون‌های بزرگ‌سایز تا کوچک سایز و هم‌چنین بالارده تا پایین‌رده را شامل می‌شوند.

XA1 را می‌تواند مظلوم‌ترین عضو این گروه چهارتایی دانست، این اسمارت‌فون نمایشگری 5 اینچی با وضوح اچ‌دی دارد و از یک پردازنده 8 هسته‌ای ساخته مدیاتک استفاده می‌کند. میزان حافظه رم به کار گرفته شده در این گوشی 3 گیگابایت است و در بخش تصویربرداری XA1 می‌توانیم دو سنسور 23 و 8 مگاپیکسلی را به ترتیب به عنوان دوربین اصلی و دوربین سلفی مشاهده کنیم.

اکسپریا XA1 Ultra از XA1 قوی‌تر و البته بزرگ‌تر است، نمایشگر این اسمارت‌فون 6 اینچی بوده و وضوح آن به 1920 در 1080 پیکسل می‌رسد. این فبلت بزرگ از چیپست مدیاتک P20 بهره می‌گیرد که با 4 گیگابایت رم همراهی می‌شود. دوربین اصلی مورد استفاده در این فبلت 23 مگاپیکسلی خواهد بود که این بار به تثبیت کننده نوری مجهز شده است، هم‌چنین دوربین سلفی به کار رفته به نسبت برادر کوچک‌تر افزایشی 8 مگاپیکسلی را داشته و وضوح آن به 16 مگاپیکسل رسیده است.

باتری مورد استفاده در این اسمارت‌فون تنها 2700 میلی‌امپر ظرفیت دارد، شاید این مقدار برای یک اسمارت‌فون با نمایشگر 6 اینچی بسیار کم به نظر برسد اما سونی با راه‌کارهای انحصاری خودش به خوبی نشان داده که می‌تواند با استفاده از یک باتری زیر 3000 میلی‌آمپری هم عمر شارژدهی دو روزه را به ارمغان بیاورد.

سونی اکسپریا XA1 که نسخه کوچک‌تر محسوب می‌شود از تاریخ 29 آوریل و با قیمت 299.99 دلار روانه بازار خواهد شد، این درحالی است که اکسپریا XA1 Ultra در تابستان عرضه خواهد شد و هنوز قیمت آن مشخص نشده است. با توجه به استفاده از چیپست‌های مدیاتک به نظر می‌رسد این دو اسمارت‌فون برای بازارهای آسیایی درنظر گرفته شده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH