کوالکام: XZ Premium اولین گوشی تجاری مجهز به اسنپدراگون 835 است

همان گونه که اطلاع دارید سونی از XZ Premium در کنگره جهانی موبایل رونمایی کرد. سورپرایز سونی در این پرچمدار، استفاده از چیپست اسنپدراگون 835 بود.

XZ Premium مجهز به سخت افزاری بسیار قدرتمند است که از جمله آنها می‌توان به صفحه نمایش 5.5 اینچی با کیفیت 4K و پردازنده پرقدرت اسنپدراگون 835 اشاره کرد. این گوشی اولین تلفن دارای صفحه نمایش 4K نیست(Z5 Premium اولین تلفن دارای این ویژگی است) اما می‌توان آن را اولین دستگاه دارای این پردازنده نام برد.

اسنپدراگون 835 با لیتوگرافی 10 نانومتری FinFet و معماری 64 بیتی توسط سامسونگ ساخته شده است و از آنجایی که سامسونگ تولیدات اولیه آن را برای استفاده در گلکسی S8 رزرو کرده بود بسیاری گلکسی S8 را اولین اسمارت فون مجهز به این پردازنده قلمداد می‌کردند اما سونی همه را غافل‌گیر کرد و XZ Premium را به اولین دستگاهی تبدیل نمود که به این چیپست مجهز است.

حالا خود کوالکام هم پا به میدان گذاشته و این ادعا را تایید کرده است. گلکسی S8  قرار است روز 29 مارس(9 فروردین) به طور رسمی معرفی شود. زمان عرضه این دستگاه هم 21 آوریل (1 اردیبهشت) اعلام شده است. با توجه به اینکه سونی اعلام کرده کمتر از دو ماه دیگر XZ Premium را روانه بازار ها خواهد کرد، پس می‌توان صحت این ادعا را تایید نمود.

منبع: GSMArena

2 در مورد “کوالکام: XZ Premium اولین گوشی تجاری مجهز به اسنپدراگون 835 است”

  1. تا کی زنذدرسته اولین گوشی با صفحه نمایش۴k نیست
    اما اولین گوشی با صفحه نمایش ۴k hdr هست
    تو مقاله های قبلیتون هم نوشته بودین
    با قابلیت پشتیبانی از hdr
    که در واقع hdr هست و نیازی به پشتیبانی نداره
    تا کی من زنده باشم این اشتباهاتو بگم

    1. جواد بالویی

      دوست عزیز.۴K با HDR تفاوت داره و این اولین باره سونی از یه صفحه نمایش استفاده میکنه که هم ۴k هست و هم از HDR پشتیبانی میکنه. این دلیل نمیشود که چون از HDr پشتیبانی میکند نیازی به ۴K نباشد.از اینکه سعی میکنید اشتباهات ما را بازتاب دهید تشکر میکنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH