Nikkei نمایشگر 5.8 اینچی OLED آیفون 8 را تأیید کرد

بر اساس گزارشی از سوی Nikkei، اپل قصد معرفی سه نسخه از آیفون را دارد که یکی از آنها نمایشگر 5.8 اینچی OLED و دو نسخه دیگر نمایشگر LCD خواهند داشت.

طی ماه‌های اخیر مکرراً چنین شایعه‌ای را شنیده بودیم اما وب‌سایت ژاپنی پیش‌ازاین خبر از احتمال معرفی آیفون 5 اینچی می‌داد.

حالا گزارش جدید بیان می‌کند که آیفون بعدی در پاییز امسال و در سه نسخه عرضه خواهد شد که دو مدل از آنها با نمایشگر LCD و دیگری با نمایشگر OLED در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت.

پیش‌ازاین و در ماه اکتبر ژاپنی‌ها اعلام کرده بودند که آیفون 8 در سه نسخه با نمایشگرهای 5 و 5.5 و 4.7 اینچی معرفی می‌شود که همه آنها پنل پشتی از جنس شیشه خواهند داشت که با بدنه فلزی حاضر در آیفون‌های فعلی متفاوت است.

حالا به نظر می‌رسد که ابعاد 5.8 اینچی برای نخستین آیفون با نمایشگر OLED به واقعیت نزدیک است اما توضیح خوبی برای آنچه Nikkei اعلام کرده بود وجود دارد.

«مینگ چی کو» تحلیلگر نام‌آشنای موسسه KGI گفته بود که آیفون 8 نمایشگر 5.8 اینچی خواهد داشت که تنها 5.15 اینچ آن به نمایشگر و مابقی به کلیدهای مجازی اختصاص می‌یابد. البته به اعتقاد آقای کو، ابعاد این گوشی با یک آیفون 4.7 اینچی مطابقت می‌کند.

با توجه به شایعات مختلف درباره پنل OLED، محدوده نمایشگر و ابعاد فیزیکی هنوز دقیقا مشخص نیست که اپل چه سایزی برای پرچم‌دار بعدی خود در نظر خواهد گرفت.

انتظار می‌رود که اپل برای گنجاندن نمایشگر بزرگ‌تر در محصولی بدون افزایش در ابعاد بدنه، قصد حذف کلید هوم از پنل جلویی و نیز کاهش حاشیه‌ها تا حد ممکن را داشته باشد که البته وجود کمی حاشیه برای قرار دادن دوربین جلو و اسپیکر مکالمه لازم است.

حذف کلید فیزیکی و درنتیجه حذف اسکنر اثرانگشت، راهکارهای دیگری را برای بالا بردن امنیت می‌طلبد که اپل در همین راستا ممکن است از تکنولوژی‌هایی چون اسکنر عنبیه چشم، تشخیص چهره و مافوق صوت بهره بگیرد و این در حالی است که کوپرتینو با ثبت پتنتی، احتمال به کارگیری حسگر اثرانگشت ترکیب‌شده با نمایشگر را تقویت کرده است.

انتظار می‌رود که محصول دهمین سالگرد معرفی آیفون، در خاک ایالات‌متحده قیمتی 1000 دلاری داشته و در ماه سپتامبر (شهریور یا مهرماه) معرفی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH