مدیر اجرایی هواوی: اسمارت‌فون‌های اندرویدی نیازی به رم بیشتر از 4 گیگابایت ندارند!

سال گذشته بود که اولین اسمارت‌فون‌ اندرویدی با 6 گیگابایت حافظه رم معرفی شد و پس از آن سازندگانی هم‌چون وان‌پلاس با معرفی دو اسمارت‌فون وان‌پلاس 3 و وان‌پلاس 3T از این مقدار حافظه اجرایی استفاده کردند. اگرچه وجود رم بیش‌تر در تئوری خوب به نظر می‌رسد اما برخی از کمپانی‌ها این موضوع را قبول ندارند. به عنوان مثال Lao Shi مدیر بخش اجرایی هواوی در صفحه Weibo خود اعلام کرده است که میزان 4 گیگابایت رم برای یک تلفن همراه کافی خواهد بود. او هم‌چنین اضافه می‌کند که هم‌اکنون اکثر گوشی‌های هواوی با 4 گیگابایت رم عملکرد بهتری را دارند تا زمانی که 6 گیگابایت رم روی آن‌ها قرار بگیرد.

RAM کلمه‌ای مخفف و برگرفته از Random Access Memory است، این نوع حافظه به صورت موقت و تصادفی بوده و داده‌هایی که پردازنده برای پردازش به آن‌ها احتیاج دارد را در خود ذخیره می‌کند تا با سرعت بیش‌تری در اختیار پردازنده قرار بگیرد. موقت بودن حافظه رم از آن جهت است که با قطع جریان برق هیچ‌گونه اطلاعاتی در رم باقی نمی‌ماند. سرعت این نوع حافظه چندین برابر دیگر انواع حافظه است.

Lao برای اینکه گفته خودش را به اثبات برساند از آی‌فون 7 کمک گرفته است، او می‌گوید که در حال حاضر آی‌فون 7 با 2 گیگابایت رم (3 گیگابایت در نسخه پلاس) می‌تواند به خوبی فعالیت‌ها را مدیریت کند، البته این موضوع به لطف بهینه بودن سیستم عامل iOS است اما در اسمارت‌فون‌های اندرویدی نیز مقدار 4 گیگابایت برای انجام تمام فعالیت‌ها کافی به نظر می‌رسد. لائو می‌گوید افزایش میزان رم به بیش از 4 گیگابایت تنها موجب بالارفتن هزینه‌های تولید خواهد شد.

البته باید توجه داشت که این تفکر ممکن است در آینده دستخوش تغییر شود، در سال 2014 بود که ریچارد یو مدیرعامل هواوی اعلام کرد که استفاده از نمایشگر 2K غیر ضروری است، او می‌گفت که مردم نمی‌توانند تفاوت نمایشگرهای FHD و QHD را متوجه شوند. تنها دو سال طول کشید که یو از گفته خود عقب نشینی کند و اولین اسمارت‌فون هواوی با نمایشگر QHD را روانه بازار کند. در واقع بهره‌گیری از این وضوح در نمایشگر زمانی مهم شد که فناوری‌های VR نیاز به نمایشگرهایی با وضوح بالاتر داشتند. به همین دلیل نمی‌توان به طور قطع گفت که هیچ‌گاه اسمارت‌فون‌ها احتیاجی به افزایش میزان رم به 6، 8 و یا 16 گیگابایت را نخواهند داشت، زیرا ممکن است فناوری‌هایی در آینده رونمایی شود که به حافظه‌های اجرایی حجیمی احتیاج داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH