اپل فعلا قصد ندارد که تاچ آی‌دی را از محصولات خود حذف کند

اخیرا شایعاتی مبنی بر احتمال معرفی ویژگی امنیتی بیومتریک جدید در گوشی‌های آیفون امسال به گوش می‌رسد. همچنین گفته می‌شود این ویژگی احتمالا به شکل اسکنر صورت (Facial Scanner) خواهد بود. اگرچه گزارشاتی مبنی بر احتمال حذف تاچ آی‌دی از سوی اپل نیز به گوش می‌رسد اما با توجه به محبوبیت بالای این اسکنر در بین کاربران، حذف آن از سوی اپل کمی عجیب و دور از انتظار به نظر می‌رسد.

طبق گزارش جدیدی که از سوی DigiTimes منتشر شده، اپل قصد دارد تا کماکان از این اسکنر در محصولات خود استفاده کند. همچنین طبق این گزارش، اپل در تلاش است تا با ارتقای تاچ آی‌دی، با استفاده از فراصوت، اثر انگشت کاربران را شناسایی کند. احتمالا با توجه به اینکه اپل در آینده دکمه هوم را از محصولات خود حذف خواهد کرد، این اسکنر در زیر صفحه نمایش تعبیه خواهد شد.

اپل در گذشته نیز پتنت‌های مشابهی را ارایه کرده بود، اما به نظر می‌رسد که حداقل یکی از این پتنت‌ها را به مرحله عمل خواهد رساند. البته این اولین باری نیست که اخباری پیرامون حسگر اثر انگشت فراصوت به گوش می‌رسد، چرا که پیش از این شرکت کوالکام حسگر Sense ID که با استفاده از امواج فراصوت عمل می‌کرد را روانه بازار کرده بود.

نظر شما در رابطه با حذف تاچ‌ آی‌دی از محصولات اپل چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH