گوگل قصد معرفی گوشی ارزان‌قیمت با برندی غیر از پیکسل را دارد

مدتی است که شایعات مختلفی از کمپانی گوگل مبنی بر معرفی یک گوشی هوشمند اقتصادی به گوش می‌رسد. در ماه ژانویه اخباری در سطح اینترنت منتشر شد که خبر از یک اسمارت‌فون اقتصادی با برند پیکسل می‌داد اما کمی بعد و در کنگره جهانی موبایل 2017، «ریک استرلو» از اعضای بلندپایه گوگل این اتفاق را منتفی دانست. اکنون شایعات جدیدی به گوش می‌رسد.

استرلو می‌گوید که «پیکسل 2» همچنان یک محصول بالا رده باقی مانده و نباید منتظر یک میان رده با برند پیکسل باشیم. حالا همان منبعی که شایعات اولیه را منتشر کرده بود، با اصلاح گفته‌های خود از یک محصول اقتصادی خبر می‌دهد که به‌دست تیم توسعه‌دهنده پیکسل توسعه یافته اما از برند پیکسل در آن خبری نیست. او گزارش می‌دهد که این محصول مبتنی بر اندروید وان (Android One) بوده و قصد ایجاد تحول در بازار را دارد.

گرچه باور کردن این شایعه کمی سخت است اما ارائه محصولی که از اندورید وان بهره می‌گیرد می‌تواند اتفاق خوبی برای گوگل باشد چراکه این پروژه اکنون وضعیت ناامیدکننده دارد. به‌علاوه به نظر می‌رسد که گوگل قصد حفظ برند پیکسل برای محصولات پریمیوم و گران‌قیمت را دارد که شامل محصولاتی چون کروم بوک پیکسل، تبلت پیکسل سی و گوشی‌های پیکسل می‌شود.

گوگل هنوز نتوانسته توانایی خود را در ساخت و عرضه محصولات سخت‌افزاری به کاربران اثبات کند و نمونه آن هم تأخیر در عرضه و یا عدم موجود بودن گوگل پیکسل است. البته اوضاع در مورد محصولاتی چون کروم بوک پیکسل و یا تبلت پیکسل متفاوت است چراکه تقاضای بازار برای آنها بسیار کمتر خواهد بود اما در مورد محصول میان رده‌ای که می‌تواند با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربران مواجه شود، گوگل نیاز به تغییر رویه و راضی نگه‌داشتن کاربران دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH