موزیلا بازی‌های ویدئویی را به مرورگر شما خواهد آورد

طبق خبرهای به دست آمده موزیلا در نظر دارد با ادغام کردن تکنولوژی وب اسمبلی در نسخه ۵۲ مرورگر اختصاصی خود، اجرای بازی‌های ویدئویی را تحت فایرفاکس میسر کند.

بازی‌های ویدئویی ویژه مرورگرهای اینترنتی بحث تازه‌ای نیستند اما محدودیت‌های تکنولوژی‌های وب و زبان‌های برنامه‌نویسی باعث شده کیفیت این بازی‌ها به مراتب پایین‌تر از نسخه‌هایی باشند که در محیط اصلی کامپیوترهای شخصی اجرا می‌شوند. با این حال موزیلا قصد دارد این روند را با عرضه نسخه 52.0 مرورگر فایرفاکس که مجهز به قابلیت WebAssembly است دگرگون کند. استفاده از این قابلیت، امکان اجرای بازی‌های سه‌بعدی پیچیده‌تر را حتی بدون نیاز به افزونه‌های جانبی، روی مرورگر فایرفاکس موزیلا فراهم می‌کند.

موزیلا در همین راستا و با همکاری Epic Games نمونه اولیه‌ای از اجرای یک بازی سه‌بعدی روی فایرفاکس نسخه 52 را به تصویر کشیده است. این بازی از Unreal Engine بهره می‌برد که یکی از محبوب‌ترین موتورهای گرافیکی موجود در بازار توسعه بازی‌های ویدئویی است.

بااستفاده از WebAssembly کاربران می‌توانند نرم‌افزارهای خود را در قالب بهره‌گیری از جاوا اسکریپت و یا حتی C و C++ بنویسند تا در مرورگر به‌طور مستقیم و بدون نیاز به هرگونه واسطه با سخت‌افزارها اجرا شوند. وب اسمبلی حتی می‌تواند از زبان‌هایی که برای نوشتن برنامه‌های موبایل استفاده می‌شوند نظیر جاوا، سوئیفت و C شارپ هم پشتیبانی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH