اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش هنوز برای گلکسی S8 آماده نشده است

سامسونگ گلکسی S8 قرار است اولین اسمارت‌فون سامسونگ در خانواده S باشد که به دکمه سخت‌افزاری هوم مجهز نشده است. این حرکت می‌تواند یک گام رو به جلو برای سامسونگ و محصولاتش باشد، اما گویا همه چیز آن‌طور که دلخواه این کمپانی بود پیش نمی‌رود.

پیش از انتشار رندرهای مطبوعاتی، شایعات زیادی منتشر شد که عنوان می‌کردند سنسور اثر انگشت پرچم‌دار آینده در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است و نیاز به فضایی جداگانه نخواهد داشت اما طولی نکشید که مشخص شد، سامسونگ تنها سنسور اثر انگشت را به بخش پشتی اسمارت‌فون انتقال داده است و از سنسورهای ادغام شده با نمایشگر استفاده نخواهد کرد.

سامسونگ گلکسی S8 از یک نمایشگر بزرگ استفاده خواهد کرد که نسبت تصویر در آن 18,5به 9 خواهد بود، این شرکت که نصب سنسور اثر انگشت در بخش جلویی را یکی از نمادهای سامسونگ می‌دانست تصمیم گرفت تا از نوع خاصی از این سنسور استفاده کند که در زیر نمایشگر قرار می‌گیرد. ظاهرا طراحی و ساخت چنین سنسوری برای Synaptics سخت‌تر از پیش‌بینی‌ها بوده و مطابق گزارش‌ها نتایج رضایت‌بخشی حاصل نشده است. به همین جهت سامسونگ در لحظات آخر تصمیم گرفته است که سنسور اثر انگشت را به همان شیوه سابق اما این بار در کنار دوربین اصلی قرار بدهد.

خبرهای پیرامون آیفون 8 نیز نشان می‌دهند، اپل هم قصد دارد تا تغییراتی را در سنسور اسکنر اثر انگشت مورد استفاده خود ایجاد کند. این کمپانی با حذف کلید سخت‌افزاری هوم بخشی را به عنوان ‘Function Area’ به پنل جلوی اضافه می‌کند که می‌تواند کاربردی مشابه با تاچ‌بار را داشته باشد. این کمپانی هم‌چنین تمایل دارد که سنسور اسکنر اثر انگشت را با نمایشگر ادغام کند و شش ماه پس از سامسونگ به این فناوری اما این بار به صورت واقعی استفاده کند.

 

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH