احتمالا 48 میلیون حساب کاربری توییتر، ربات است

نتایج آخرین تحقیقات دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشگاه ایندیانا، نشان می‌دهد که 48 میلیون از 319 میلیون حساب کاربری شبکه اجتماعی توییتر، برابر با 15 درصد کل حساب‌ها، احتمالا ربات بوده و به‌دست انسان‌ها کنترلنمی‌شود. این میزان تقریبا دو برابر آن چیزی است که خود توییتر در سال 2014 اعلام کرده بود. در آن سال توییتر، رقم 5 تا 8.5 درصدی را تخمین می‌زد.

این ربات‌ها سال گذشته و پیش از انتخابات ایالات‌متحده هم خبرساز شده بودند چراکه به نظر می‌رسید که 19 درصد توییت هایی که به پیش‌بینی نتایج انتخابات پرداخته بودند، توسط حساب‌های کاربری صورت گرفته بود که توسط انسانها کنترل نمی‌شد. این خبر وقتی ترسناک‌تر می‌شود که بدانیم بیش از 24 درصد از افراد بزرگ‌سال در ایالات‌متحده از توییتر استفاده می‌کنند و 86 درصد از کل کاربران این شبکه اجتماعی، اخبار را از طریق توییتر پیگیری می‌کنند. آیا وقت آن رسیده که بازهم به پیش بینی‌های جورج اورل در کتاب 1984 ایمان بیاوریم؟!

با گسترش روزافزون استفاده از گوشی‌های هوشمند و نیز خریدهای در بستر اینترنت، توییتر محل بسیار خوبی برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SMB) محسوب می‌شود. به‌علاوه 66 درصد از کاربران، همواره این کسب و کارها را در این پلتفرم دنبال کرده‌اند. بنابراین نگرانی درباره این ربات‌ها بیشتر شده و آنها می‌توانند مستقیما بر تصمیمات کاربران درباره موضوعات تأثیر گذار باشد.

به‌هرحال توییتر قطعا از این مسئله آگاه است اما باید فکری به حال ربات‌ها بکند چراکه می‌توانند باعث رنجش بسیاری از کاربران شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH