چگونه به مخاطبین تکراری تلفن همراه خود نظم دهیم؟!

تکرار مکرر نام مخاطبین در بخش مخاطبان گوشی‌های اندرویدی یکی از دردسرهای کاربران است اما ما می‌خواهیم با این آموزش به شما نشان دهیم که می‌توانید به‌ راحتی مخاطبان تکراری خود را حذف یا با یکدیگر ادغام کنید.

بخش دفترچه تلفن یا مخاطبان گوشی یکی از قسمت‌هایی است که معمولا زیاد با آن سر و کار داریم و از آن جایی که اکثر ما مخاطبان زیادی داریم این بخش معمولا شلوغ و بی نظم است و همین بی نظمی زمانی که به شماره یک فرد نیاز داریم باعث اتلاف وقت و سردرگمی ما خواهد شد. هرچه فهرست شماره تماس‌ها و مخاطبان منظم‌تر و خلوت‌تر باشد دسترسی و پیدا کردن شماره تماس افراد برای ما آسان‌تر خواهد بود. متاسفانه بخش مخاطبان گوشی‌های اندرویدی، به ویژه گوشی‌های دارای اندروید خالص آن چنان باید و شاید کارآمد نیست و تداخل مخاطبان اپلیکیشن‌های مختلف مثل تلگرام، واتس‌اپ و… با تکرار چندباره نام آن‌ها موجب دردسر می‌شود.

سیستم عامل اندروید امکانی در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانید از فهرست مخاطبان خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. این بک‌آپ به‌صورت آنلاین در حساب گوگل شما ذخیره می‌شود که از طریق جیمیل در صفحه وب به آن دسترسی خواهید داشت.
برای پشتیبان گرفتن از مخاطبان خود باید در وهله اول به تنظیمات گوشی بروید و در بخش Accounts یا همان حساب‌ها وارد Google شوید. سپس تیک یا دکمه Contacts را فعال کنید تا فهرست مخاطبان شما به اکانت گوگل فرستاده شود. اکنون در مرورگر خود به آدرس contacts.google.com/preview بروید و از ستون سمت چپ عبارت Find Duplicated را انتخاب کنید. با این کار مخاطبان تکراری شما براساس نام و شماره تلفن جستجو می‌شوند و برای ادغام به‌صورت دسته‌جمعی یا تک‌تک به شما نشان داده می‌شوند.

البته گاهی به دلایلی گوگل نمی‌تواند از مخاطبین شما لیست پشتیبان تهیه کند. در این شرایط خودتان باید دست به کار شوید و این لیست را به حساب گوگل خود منتقل کنید. برای این کار می‌توانید در بخش مخاطبان گوشی خود به قسمت تنظیمات بروید (همون سه نقطه بالایی کنار نوار جستجو) بعد از آن تنظیمات مخاطبین را انتخاب کرده و بخش ورود و صدور یا همان Import/Export بروید. در ادامه باید گزینه “صادر کردن به محل ذخیره دستگاه” را انتخاب کنید تا لیست مخاطبین شما با فرمت VCf در حافظه دستگاه ذخیره شود. سپس به همان لینک بالا رفته و در کادر کناری روی عبارت “بیشتر” کلیک کنید و بعد “وارد کردن” را انتخاب کنید و فایلی را که با فرمت VCF در حافظه موبایل ذخیره شده انتخاب و بارگذاری کنید.

خواهید دید که تمام مخاطبین شما به این بخش منتقل شده است. حالا روی دکمه More در بالا صفحه کلیک کرده و از منوی آن گزینه “Find & Merge Duplicates…” را انتخاب کنید. پس از چند لحظه می‌توانید مخاطبین تکراری خود را مشاهده کنید. در این قسمت می‌توانید تیک مواردی که تمایل دارید باقی بمانند را بردارید؛ در غیر این صورت بر روی دکمه “Merge” کلیک کنید. با  این کار تمام مخاطبینی که در گوشی اندرویدی خود به اکانت جیمیل‌تان متصل کرده‌اید ادغام خواهند شد.

راه دیگری هم هست و آن هم استفاده از برنامه‌هایی است که در این زمینه تولید شده‌اند. در این آموزش ما از برنامه Duplicate Contacts استفاده می‌کنیم. این اپ فوق‌العاده ساده بوده و در پلی استور محبوبیت زیادی دارد. پس از اجرای برنامه، مخاطبین تکراری موجود در گوشی شما بطور خودکار اسکن شده و نمایش داده می‌شوند. شما می‌توانید تیک مواردی که نمی‌خواهید پاک شوند را بردارید. حالا روی گزینه “Delete selected” لمس کرده و در پیغام ظاهر شده “Yes” را انتخاب کنید تا تمام موارد تکراری حذف شوند.

امیدواریم این آموزش مورد توجه و استفاده شما قرار گرفته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH