سرمایه‌گذاری عظیم سامسونگ برای تولید چیپست 10 و 7 نانومتری

گزارش‌های اخیر خبر از سرمایه‌گذاری گسترده سامسونگ برای تولید چیپست 10 و 7 نانومتری و آماده شدن کره‌ای ها برای ادامه قدرت‌نمایی در سال‌های آینده می‌دهند.

اما بر اساس شایعات، سامسونگ با مشکل بازدهی پایین فرایند تولید 10 نانومتری روبه‌رو بود که در تلاش برای رفع این نقص است. حالا گزارش جدیدی بیانگر سرمایه‌گذاری 7.39 میلیارد دلاری سامسونگ برای بالا بردن کیفیت تولید انبوه پردازنده‌های 10 نانومتری است. به‌علاوه سامسونگ قصد دارد تا بیشتر این پول را برای توسعه فرایند 7 نانومتری اختصاص دهد.

در حال حاضر کره‌ای ها از فرایند ساخت 10 نانومتری جدید خود برای تولید پردازنده‌های خانگی خود، اگزینوس و پردازنده‌های کوالکام بهره می‌برند تا از این چیپست ها در پرچم‌داران خود یعنی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس، استفاده کنند. خط تولید چیپست سامسونگ در شهر صنعتی Hwasung-si قرار دارد و سرمایه‌گذاری جدید سامسونگ، می‌تواند ظرفیت تولید آن را تا یک چهارم دوم سال، به میزان 18000 واحد چیپ 10 نانومتری افزایش دهد.


اما همان‌طور که اشاره کردیم، سامسونگ قصد دارد تا بیشتر مبلغ 7.39 میلیارد دلاری شامل 5.2 میلیارد از آن را به توسعه چیپ 7 نانومتری اختصاص دهد. قرار است در ساخت این پردازنده‌ها از تکنولوژی Extreme Ultra Violet بهره گرفته شود که این امر، هزینه‌های تولید را به شکل قابل‌توجهی افزایش می‌دهد اما یکی از نتایج بلندمدت این سرمایه‌گذاری، ساخت چیپست بسیار قدرتمند و با مصرف پایین خواهد بود.

این سرمایه‌گذاری همزمان با آغاز سال 2019 تکمیل خواهد شد و هدف اصلی از این کار، رقابت با TSMC و مدیاتک است که با همکاری یکدیگر، در حال توسعه یک پردازنده 12 هسته‌ای بر مبنای معماری 7 نانومتری هستند. بنابراین باید شاهد رقابت سختی از سوی این کمپانی‌ها باشیم و باید منتظر ماند و دید که سامسونگ چگونه از پس فشارهای سنگین این رقابت برمی‌آید.

1 در مورد “سرمایه‌گذاری عظیم سامسونگ برای تولید چیپست 10 و 7 نانومتری”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH