نسخه جدید گوگل کروم در iOS قابلیت Read Later خواهد داشت

گوگل اقدام به آپدیت مرورگر کروم به نسخه ۵۷ خود برای دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل iOS کرده است. گوگل در این آپدیت با اضافه کردن قابلیت Read Later این امکان را به کاربران داد تا مقالات را در Reading List ذخیره کنند. با این کار  می‌توانید حتی در صورت در دسترس نبودن اتصال اینترنتی نیز مقاله‌های ذخیره شده را در زمان دلخواه مطالعه کنید.

عملکرد این گزینه مشابه عملکرد ویژگی Reading List است که هم اکنون در مرورگر سافاری برای دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل Mac و iOS وجود دارد اما برخلاف آن‌ها که بخشی از جزپیات صفحه را ذخیره می‌کنند این ویژگی قادر است کل محتویات صفحه را در همان قالب اصلی ذخیره کند.

در هنگام وب گردی هر زمان با مقاله، مطلب و صفحه اینترنتی جالبی مواجه شدید اما بنا به دلایلی نتوانید آن را در همان لحظه مرور کنید و بخواهید آن را در زمان دیگری مطالعه کنید می‌توانید با انتخاب آیکون Share و گزینه Read Later، مقاله را به لیست Reading List اضافه کنید. مقاله اضافه شده بر روی دستگاه شما ذخیره شده و به این ترتیب هر زمان که بخواهید حتی بدون اتصال به اینترنت می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

این قابلیت سال گذشته به مرورگر گوگل کروم نسخه اندروید اضافه شده بود. البته در نسخه اندروید گوگل کروم، این صفحاتی را که می‌خواهید در زمان دیگری مطالعه کنید در کنار دیگر فایل‌های دانلود شده دسته بندی می‌کند در حالی که این قابلیت در نسخه آی‌او‌اس چنین صفحاتی را در بخشی مجزا ذخیره خواهد کرد.

قابلیت Read Later
قابلیت Read Later

مقالات اضافه شده به این لیست بر اساس موارد خوانده شده و خوانده نشده مرتب می‌شوند که به ابزار ویرایش برای حذف و مدیریت مقالات نیز مجهز هستند. مرورگر گوگل کروم را برای سیستم عامل iOS می‌توانید به صورت رایگان از اپ استور دانلود کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH