دستیار صوتی گوگل

چرا کاربران حاضر به استفاده از دستیار صوتی گوگل نیستند؟

پس از مشخص شدن استفاده نکردن سامسونگ از دستیار صوتی گوگل (google assistant) در گلکسی اس 8، این غول جستجوی اینترنتی نیز با اقدامی ابتکاری تصمیم گرفت تا دستیار صوتی خود را برای تمامی دستگاه‌هایی که از اندروید 6 (مارشمالو) به بالا استفاده می‌کنند، منتشر کند. این اقدام گوگل باعث می شود تا کاربران تصمیم بگیرند که می‌خواهند از کدام دستیار صوتی استفاده کنند. اما آمارها نشان می‌دهند که برخی از کاربران تمایلی به استفاده از دستیار صوتی گوگل ندارند. با ما در آی تی رسان همراه باشید تا به دلایل استفاده نکردن کاربران از دستیار صوتی گوگل بپردازیم.

1. ایجاد تغییرات دشوار است

معمولا اغلب مردم درباره استفاده از فناوری‌های جدید دچار شک و تردید می‌شوند. دستیار صوتی گوگل نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی دیگر از دلایل، دیرباور بودن مردم نسبت به تکنولوژی‌های این چنینی است. اغلب مردم به مرور زمان و کم کم متوجه کارآمد بودن ذستیار صوتی گوگل خواهند شد.

2. ممکن است دستیار صوتی گوگل بی استفاده به نظر برسد!

تعداد تواناییهای دستیار صوتی گوگل بسیار زیاد است به طوری که گوگل برای آشنایی کاربران لیستی از این قابلیت‌ها را در وبسایت خودش منتشر کرده است. شما می‌توانید به راحتی از طریق صحبت کردن با این دستیار صوتی، سوالات خود را بپرسید و یا وظیفه‌ای خاص برای او مشخص کنید. علاوه بر این، با گذشت زمان نیز این دستیار خودش را با شما هماهنگ تر می‌کند. اما مشکل گوگل آنجاست که بسیاری از کاربران کارهایی مانند: تنظیم زنگ هشدار، جستجو در اینترنت و… را به جای درخواست از دستیار صوتی گوگل به همان روش قدیمی و به صورت دستی انجام می‌دهند و اکنون گوگل باید تلاش کند تا عادت‌های این چنینی کاربران را تغییر داده و به آنها اثبات کند که استفاده از دستیار صوتی راهی بسیار مفیدتر و کارآمدتر است.

دستیار صوتی گوگل

3. آیا گوگل و دستیار صوتی‌اش، به حریم خصوصی کاربران احترام می‌گذارند؟!

هرچند این غول جستجوی اینترنتی اعلام کرده است که اطلاعات کاربران کاملا محرمانه باقی خواهند ماند، اما ذخیره کردن اطلاعات شخصی کاربران توسط گوگل ممکن است در اهداف تبلیغاتی و کسب درآمد از کاربران استفاده شود. از طرفی اگر شما دسترسی‌های مورد نیاز دستیار صوتی گوگل را به آن ندهید،این برنامه نمی‌تواند به طور کامل شما را همراهی کند. به عنوان مثال، با قطع دسترسی این برنامه از تقویم، این دستیار صوتی دیگر قادر نیست تا ملاقات و دیدارهای پیش رو را برای شما یادآور شود. این موضوع باعث می‌شود که حریم شخصی کاربران به طور کامل در اختیار دستیار صوتی گوگل قرار گیرد.

اسکرول به بالا
TCH