نتیجه بنچمارک پردازنده اگزینوس 8895 در گیک‌بنچ برتری آن نسبت به اسنپدراگون 835 را نشان می‌دهد

همان‌طور که می‌دانید پرچم‌داران سامسونگ در سال‌های اخیر در دو نسخه با دو پردازنده مختلف اسنپدراگون برای بازار آمریکا و چین و اگزینوس‌های ساخت خود سامسونگ برای سایر نقاط جهان عرضه شده‌اند. نتایج بنچ‌مارک‌های مربوط به Galaxy S8 Plus نسخه مجهز به چیپست اگزینوس 8895 نیز به تازگی در بنچمارک گیک‌بنچ منتشر شده که نتایج جالبی به همراه داشته‌است.

اولین نتایج بنچ‌مارک‌های گلکسی S8 پلاس، پرچم‌دار بزرگ‌تر و 6.2 اینچی امسال سامسونگ در پایگاه داده Geekbench منتشر شد که نتایج حیرت انگیزی را نشان می‌دهد. البته این اولین نتایج منتشر شده است و به احتمال فراوان در آینده نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود.

قبل از هر چیز قصد داریم تفاوت امتیاز دو نسخه مختلف مجهز به چیپ‌های اسنپدراگون ۸۳۵ و اگزینوس ۸۸۹۵ را با هم مقایسه کنیم. اگزینوس ۸۸۹۵ ساخت سامسونگ در هر دو بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای توانست چیپست اسنپدراگون کمپانی کوالکام را شکست دهد. در بخش تک هسته‌ای نمونه اگزینوس این گوشی امتیاز ۱۹۷۸ و نسخه اسنپدراگون آن امتیاز ۱۹۲۹ را بدست آورد. در بخش چند هسته‌ای هم امتیاز اگزینوس برابر ۶۳۷۵ و امتیاز اسنپدراگون برابر ۶۰۸۴ است. گرچه این تفاوت اندک است، اما این که پردازنده‌های اگزینوس توانسته‌اند عملکرد بهتری از پردازنده پر ادعای اسنپدراگون به ثبت برسانند جای شگفتی و در عین حال خوش حالی دارد. دلیل خوش حالی هم این است که نسخه‌هایی از گلکسی اس 8 که به کشور ما می‌آیند مجهز به چیپست اگزینوس 8895 هستند. البته این امر که اگزینوس 8895 توانست پردازنده کوالکام را شکست دهد کم‌کم باید برای ما عادی شود؛ زیرا اگزینوس 8890 سامسونگ نیز توانسته بود اسنپدراگون 820 را هم شکست دهد.

اگر دقیق‌تر به جزئیات نگاه کنیم تفاوت‌ها از آن جایی شروع می‌شود که هسته‌های پردازشی کم مصرف اسنپدراگون ۸۳۵ با فرکانس بیشتری از هسته‌های کم مصرف اگزینوس ۸۸۹۵ کار می‌کنند، بنابراین عملکرد تک هسته‌ای پردازنده ساخت سامسونگ در بعضی بخش‌ها کمی بهتر است و چیپ‌های کوالکام دارای تاخیر بیشتری در عملکرد حافظه در هر دو بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای است که تاثیر منفی بر عملکرد نهایی دارد.

اما بخش جالب دیگر این نتایج مقایسه آن‌ها با نتایج بنچ‌مارک‌های پرچم‌دار قبلی یعنی گلکسی S7 edge است. اگزینوس ۸۸۹۵ این بار نسل قبلی خود، یعنی اگزینوس ۸۸۹۰ را هم شکست داد اما فقط در بخش چند هسته‌ای.

نتایج بخش تک هسته‌ای کمی عجیب هستند؛ چون که اگزینوس ۸۸۹۰ با وجود قدیمی‌تر بودن در بعضی بخش‌ها نتایج بهتری را به ثبت رسانده اما این تفاوت‌ها اندک است. در طول استفاده معمولی از دستگاه عملکرد بخش تک هسته‌ای بیشتر اهمیت پیدا می‌کند؛ زیرا اپ‌های اندرویدی از قابلیت Multithreading بهره نمی‌برند. این ویژگی به معنای آن است که پردازش به صورت قطعه قطعه بر روی هسته‌ها زمان بندی شود. هم‌چنین این برنامه‌ها می‌توانند روی هسته‌های ضعیف‌تر و کم‌ مصرف‌ هم اجرا شوند و متاسفانه هیچ‌گاه به طور کامل از عملکرد چند هسته‌ای استفاده لازم را نمی‌کنند.

البته باید به این نکته هم توجه کرد که مهندسین سامسونگ به شدت در تلاش بوده‌اند تا تعدادی از کارکردهای خاص را بهبود دهند که حداقل از نگاه کردن به نتایج بنچ‌مارک‌ها این‌طور به نظر می‌رسد. این بخش‌ها شامل تشخیص صورت، تشخیص صدا و پردازش تصاویر HDR است که هر سه مورد برای کاربران گلکسی S8 و +S8 پرکاربرد خواهند بود و طبق شایعات مورد اول یعنی فناوری تشخیص صورت قرار است برای تامین امنیت و باز کردن قفل دستگاه مورد استفاده قرار گیرد.

2 در مورد “نتیجه بنچمارک پردازنده اگزینوس 8895 در گیک‌بنچ برتری آن نسبت به اسنپدراگون 835 را نشان می‌دهد”

    1. جواد بالویی

      دوست عزیز. پردازنده اگزینوس در حال پیشرفته و در حال حاضر جزو بهترین پردازنده ها محسوب میشه. تعصب شما روی اسنپ جای خودش رو داره اما باید قبول کنید حداقل همین امسال اگزینوس ۸۸۹۰ و ۸۸۹۵ عملکرد بهتری نسبت به اسنپ ها داشتند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH