تولید پلی استیشن 3 به زودی متوقف خواهد شد!

پس از حدود یک دهه فروش کنسول پلی استیشن 3، سونی اعلام کرده است که به‌ زودی تولید این کنسول محبوب در ژاپن به پایان می‌رسد.

پلی‌استیشن 3 را می‌توان آغازگر تحولی جدید در صنعت بازی‌های ویدئویی دانست. این کنسول با فروش خیره‌کننده خودش و هم‌چنین عرضه‌ موفقی که داشت، توانست با استفاده از هوش و ذکاوت سونی، شاهکارهای زیادی را خلق کند.

حال پس از حدود یک دهه عرضه‌ این کنسول و خلق بهترین خاطرات، وب‌‌سایت رسمی پلی‌ استیشن در ژاپن اعلام کرده که به‌ زودی قرار است تولید این کنسول به پایان برسد. البته به این معنی نخواهد بود که تولید کنسول در سراسر جهان متوقف می‌شود. به‌عنوان‌مثال، درحالی‌که PS3 در نوامبر 2006 به ژاپن و شمال آمریکا آمد، تولید آن در برزیل تا سال 2010 طول کشید. بنابراین انتظار می‌رود تولید این کنسول تا مدتی ادامه پیدا کند، اما به‌ هر حال دیر یا زود این اتفاق برای سایر مناطق دیگر نیز رخ خواهد داد.

در این دوره‌ 10 ساله و طبق آماری که در دسترس است، پلی استیشن 3 حدود 84 میلیون نسخه فروش داشته است که هم سطح با رقیب اصلی این کنسول یعنی ایکس باکس 360 بوده است. هر دو شرکت سونی و مایکروسافت آمار دقیق فروش کنسول‌های خود را اعلام نکرده‌اند و میزان دقیق هنوز نامعلوم است، اما به احتمال زیاد پلی استیشن 3 بعد از پلی استیشن 1، پلی استیشن 2 و Wii در مقام چهارم یا پنجم پر فروش‌ترین کنسول‌های تاریخ بازی‌های ویدئویی قرار می‌گیرد.

پلی استیشن 3 را با عناوینی چون Uncharted 2: Among Thieves، Journey، LittleBigPlanet و شاهکار The Last of Us می‌شناسیم. این کنسول در نوامبر سال 2006 به صورت رسمی عرضه شد و سونی در سال 2009 نسخه Slim و در سال 2012 نیز نسخه Super Slim پلی استیشن 3 را منتشر کرد. پلی استیشن 4 نیز به عنوان چهارمین نسل از کنسول‌های سونی در سال 2013 عرضه شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH