هکرها تهدید به پاک کردن حساب کاربری 627 میلیون نفر در اپل کردند!

گروهی که خود را “خانواده مجرمین ترک” نامیده ادعا می‌کند اطلاعات لازم برای ورود به حساب کاربری 627 میلیون حساب iCloud اپل را در اختیار دارد. این اطلاعات به سرویس‌های Me.com و Mac.com نیز ارتباط دارد.
این گروه تهدید کرده که در صورتی که اپل 150 هزار دلار به این گروه پرداخت نکند، تمام اطلاعات این حساب‌ها را از راه دور پاک خواهد کرد.

گزارش شده که این گروه تصاویری مبنی بر صحت ادعای خود به تیم امنیتی اپل ارسال کرده است. آن‌ها هم‌چنین ویدیویی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد اعضای این گروه می‌توانند وارد حساب این کاربران شوند. با این همه بعید است که اپل چنین مبلغی را بپردازد. یکی از اعضای تیم امنیتی اپل از این گروه خواسته تا ویدیو مربوط به هک این حساب‌ها را از حساب خود در یوتیوب بردارند و گفته اپل به مجرمین اینترنتی هیچ مبلغی نمی‌پردازد.

البته خود اپل امروز به این وضعیت پاسخ داد و ضمن رد ادعای هکرهای ترک اعلام کرد که هیچ‌گونه رخنه امنیتی و نفوذ در سیستم‌هایش به وجود نیامده و داده‌های کاربران در امنیت کامل نگهداری می‌شوند. اپل ادعا می‌کند که ظاهرا هکرهای مورد بحث به «سرویس های ثالث هک شده قدیمی» دست پیدا کرده‌اند. در بیانیه رسمی اپل آمده است:

هیچ‌گونه نفوذ غیرقانونی در سیستم‌های ما از جمله iCloud و Apple ID صورت نگرفته است. احتمالا فهرست مورد ادعا از آدرس‌های ایمیل و رمزهای عبور و از سرویس‌های ثالث قدیمی به دست آمده که مدت‌ها قبل هک شده‌اند.

با این حال اپل اعلام کرد وضعیت کنونی را با دقت تحت نظر خواهد گرفت و با همکاری مراجع قانونی امنیت داده‌های کاربران را تضمین خواهد کرد:

اپل وضعیت را به طور کامل تحت نظر دارد تا از هرگونه دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری ممانعت به عمل آورده و هم‌چنین با همکاری مراجع قانونی مجرمین را شناسایی کند. برای جلوگیری از چنین حملات تبهکارانه‌ای پیشنهاد می‌شود همواره از رمزهای عبور قوی استفاده کرده و پسورد یکسان را در سایت‌های مختلف به کار نگیرید. ضمن این‌که احراز هویت دو مرحله‌ای را نیز فعال نمایید.

باید اضافه کنیم که هکرهای ترک پس از ادعای در اختیار داشتن اطلاعات نزدیک به 600 میلیون حساب کاربری iCloud، تا هفتم آوریل (هجدهم فروردین) به اپل فرصت داده‌اند تا مبلغ 150 هزار دلار به آن‌ها پرداخت کند. با این حال باید ببینیم اظهارات کدام یک از طرفین صحت دارد و آیا پس از پایان مهلت فوق، فاجعه‌ای امنیتی برای اپل رقم خواهد خورد یا خیر. به هر حال بهتر است که اطلاعات حساب iCloud خود را تغییر دهید تا از دست این هکرها در امان باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH