یک کودک ۴ ساله به کمک سیری و تاچ آی‌دی جان مادرش را نجات داد

قبلا شاهد نجات جان انسان‌ها به کمک فناوری‌های تلفن‌های هوشمند مانند دستیار صوتی بودیم. در جدیدترین مورد به وجود آمده یک کودک 4 ساله اهل لندن که نامش Roman است با کمک سیری و تاچ آی‌دی توانست مادرش را که در حال مرگ بود نجات دهد.

این کودک به محض این‌که مادر خود را بی‌هوش روی زمین می‌بیند کاری را انجام می‌دهد که جای تحسین دارد. Roman آن‌قدر باهوش بود که بدون این‌که از این وضع بترسد به کمک انگشت مادرش، قفل گوشی آیفون مادرش را باز کرد و به کمک دستیار صوتی اپل یعنی سیری با اورژانس تماس گرفت. در ادامه این عمل شجاعانه با مکالمه‌ای که با نیروهای امدادی داشت جان مادر خود را نجات داد.

رومان در محله جنوبی لندن به نام Kenley زندگی می‌کند و به کمک سیری با شماره 999 (معادل 911 در آمریکا که شماره تماس اضطراری برای تمام نیروهای امدادی و پلیس است) تماس گرفت. مکالمه این پسر و اپراتور زنی که کار خود را فوق‌ العاده انجام داد توسط پلیس لندن ضبط و منتشر شد. این مکالمه واقعا شگفت انگیز است. مخصوصا زمانی که پسربچه درباره وضعیت مادر خود توضیح می‌دهد. ابتدا می‌گوید مادرش مرده است و در ادامه اضافه می‌کند که “چشم‌هایش را می‌بندد و نفس نمی‌کشد”.

با این همه مشخص نیست که مورد اضطراری مادر کودک چه بوده است اما می‌دانیم که پس از تماس رومان، مادرش زیر نظر پزشکان و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد و در حال حاضر حالش مساعد است. رومان در زمان تماس تنها نبوده و خواهر و برادرش هم کنار او بودند. متن مکالمه را درادامه خواهید دید:

اپراتور: سلام، پلیس صحبت می‌کنه. مورد اضطراری شما چیه؟

رومان: سلام من رومان هستم.

اپراتور: مامانت کجاست؟

رومان: خانه است.

اپراتور: تو کجا هستی؟

رومان: من هم خانه هستم.

اپراتور: می‌تونی یک کاری برام انجام بدی؟ می‌تونی مادرت رو برام پیدا کنی؟

رومان: نمی‌تونیم، اون مرده .

اپراتور: تو که گفتی مادرت اونجاست. منظورت از این‌که مرده چیه؟

رومان: یعنی چشم‌هاش رو بسته و دیگه نفس نمی‌کشه.

همین مکالمه کوتاه بود که با هوشیاری اپراتور باعث شد فورا ماموران امدادی به کمک مادر رومان بیایند و جانش را نجات دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH