تبلت تاشو سونی با دو نمایشگر مجزا

درحالی‌که انتظار می‌رود که سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2017 از گوشی لوکس تاشوی خود رونمایی کند، قصد داریم تا به تبلت تاشوی سونی به نام P، که متعلق به سال 2011 است نگاهی بیندازیم.

نکته جالب‌توجه در مورد این تبلت، وجود دو نمایشگر 5.5 اینچی هرکدام با رزولوشن 1024 در 480 بود که می‌توانستند به‌صورت جداگانه عمل کنند و یا با اتصال به هم، یک تبلت غول‌پیکر را در اختیار شما قرار دهند.

با استفاده از این دو نمایشگر، سونی می‌توانست به بهترین شکل از اپلیکیشن‌ها بهره بگیرد. به‌عنوان مثال وقتی قصد نوشتن یک ایمیل را داشتید، نمایشگر بالایی متن نوشته را نمایش داده، درحالی‌که نمایشگر پایینی به صفحه‌کلید QWERTY اختصاص می‌یافت. بنابراین کلیدها به‌اندازه کافی بزرگ بودند تا به‌وسیله آنها تایپ کنید. وقتی هم که قصد خواندن یک ایمیل را داشتید، نمایشگر بالایی متن ایمیل موردنظر و نمایشگر پایینی اینباکس را نمایش می‌دادند. اپلیکیشن‌های تقویم و مخاطبین هم تجربه کاربری مشابهی را در اختیار کاربر می‌گذاشتند.

ایراد بزرگ در تبلت P سونی، فاصله ¼ اینچی بین دو نمایشگر بود. اگر دو نمایشگر را به‌طور جداگانه استفاده می‌کردید مشکلی وجود نداشت اما به هنگام بهره‌گیری از دو نمایشگر به‌عنوان یک نمایشگر واحد، چشم را اذیت کرده و استفاده را کمی دشوار می‌ساخت.

این تبلت در فوریه 2011 معرفی شد و از اندروید 3.2 به‌عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض بهره می‌برد که بعداً این سیستم‌عامل به اندروید 4.0.3 آیس کریم ساندویچ ارتقا یافت. البته این تبلت با برند پلی‌استیشن ثبت شده بود.


تبلت P سونی از چیپست انویدیا Tegra 2 بهره می‌گرفت که دو هسته پردازشی با فرکانس 1 گیگاهرتز داشت. 1 گیگابایت رم و 4 گیگابایت حافظه داخلی به همراه درگاه کارت حافظه تا حداکثر 32 گیگابایت و باتری 3080 میلی‌آمپری هم از دیگر مشخصات آن است. این تبلت از دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی و دوربین سلفی VGA هم استفاده می‌نمود.

قیمت تبلت تاشو سونی در آمریکا با قرارداد 2 ساله، 399 دلار و با تحویل فوری، 549 دلار بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH