1Password با ویژگی Autofill اندروید O سازگار می‌شود

با گسترش وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوناگون، تعداد نام‌های کاربری و رمزهای عبور کاربران به طرز چشمگیری افزایش یافته است. از همین رو نیاز به اپلیکیشنی برای به خاطر سپردن این رمزها به وضوح احساس می‌شود. امروزه سرویس‌های بسیاری برای محافظت از رمزهای کاربران وجود دارد. یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی کاربران، 1Password است.

چندی پیش نسخه پیش‌نمایش مخصوص توسعه دهندگان اندروید O منتشر شد که ویژگی جدیدی به نام Autofill هم در آن گنجانده شده است. با وجود این ویژگی، سیستم‌عامل به صورت اتوماتیک فیلدهای خالی موجود در وبسایت‌ها اعم از نام کاربری و رمز عبور و سایر مشخصات را پر می‌کند. کمپانی سازنده 1Password یعنی AgileBits نیز آن طور که روز جمعه در یک پست وبلاگ اعلام کرده است، این روزها سخت در حال تلاش برای افزودن قابلیت پشتیبانی از فریم‌ورک Autofill اندروید O به این اپلیکیشن موبایل مدیریت رمز است. این استودیوی برنامه‌سازی معتبر ظاهرا در حال توسعه روشی است که کاربران 1Password‌ بتوانند به سرعت و با استفاده از قابلیت Autofill اندروید O، به سایت‌ها و سرویس‌های مختلف وارد شوند. ویژگی مورد بحث، در یکی از نسخه‌های مورد آزمایش اپلیکیشن این شرکت تعبیه شده است و می‌تواند به صورت خودکار، فرم‌های آنلاین و فیلدهای ورود به سرویس‌ها و وبسایت‌ها را پر کند.

این شرکت برای نشان دادن نتایج آخرین تلاش خود، کلیپ کوتاهی را منتشر کرده است که نخستین دستاوردهای این استودیو را در این زمینه به تصویر می‌کشد. در این کلیپ، به وضوح می‌بینیم که چه قدر سریع می‌توان با استفاده از قابلیت Autofill اندروید O‌، وارد حساب کاربری توییتر شد. ویدیو مذکور را می‌توانید از اینجا تماشا کنید.

همان طور که در ویدیو مورد بحث نشان داده شده است، فریم‌ورک Autofill سیستم‌عامل، به محض دسترسی کاربر به صفحه لاگین توییتر، به صورت خودکار شروع به برقراری ارتباط با اپلیکیشن 1Password‌ کرد. اپلیکیشن مذکور تنها از کاربر می‌خواهد که هویت خود را به هر نحو تایید کند که در این ویدیو با شناساندن اثر انگشت به گوشی انجام شد. فرایند کوتاه کسب اجازه از کاربر، قابلیت Autofill‌ را که اطلاعات ورود را از 1Password می‌گیرد فعال کرده و به کاربر اجازه می‌دهد که به صورت خودکار به حساب توییتر خود وارد شود.

به نظر می‌رسد این فرایند خودکار، بسیار ساده‌تر و سریع‌تر از وارد کردن نام کاربری یا ایمیل و رمز عبور توسط کاربر باشد. همچنین اگرچه این قابلیت به صورت کامل توسط نخستین نسخه پیش‌نمایش اندروید O‌ پشتیبانی می‌شود، اما نیازمند این است که توسعه‌دهندگان از آن بهره برده و کارکردهای آن را با اپلیکیشن‌های خود ادغام کنند. این همان کاری است که AgileBits انجام داده و در ویدیو هم مشاهده کردید. هنوز نمی‌دانیم که آیا قابلیت Autofill به محض آغاز فرایند انتشار بیلدهای اولیه و پایدار اندروید O، به 1Password افزوده می‌شود یا خیر. اما اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

اندروید O‌ علاوه بر فریم‌ورک Autofill، دارای چندین ویژگی جدید، ترفند و بهینه‌سازی دیگر است که در مجموع نوید بهبود تجربه کاربری سیستم‌عامل فراگیر گوگل را می‌دهند. نسخه پیش‌نمایش ویژه توسعه‌دهندگان اندروید O، فعالیت برنامه‌ها را در پس‌زمینه محدود کرده و برخی تغییرات دیگر را هم که برای بهبود عمر باتری گوشی اعمال شده‌اند در خود دارد. این نسخه همچنین از مزایای دسته‌بندی‌های جدید اعلانات و حالت تصویر در تصویری که از اندروید تی‌وی الهام گرفته شده بهره می‌برد. توزیع بزرگ بعدی سیستم‌عامل اندروید، در سال جاری برای دستگاه‌هایی که با آن سازگاری داشته باشند آغاز خواهد شد. احتمالا اخبار آن را در روزهای نزدیک به کنفرانس Google I/O 2017 خواهیم شنید.

آیا شما هم از 1Password یا هر اپلیکیشن ذخیره سازی رمز دیگری استفاده می‌کنید؟ نظر شما در مورد کارایی و امنیت این اپلیکیشن‌ها چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH