همه آن‌چه که درباره گلکسی S8 می‌دانیم (به همراه آخرین تصاویر)

تنها یک روز به معرفی رسمی گلکسی S8 و S8 پلاس سامسونگ، تصاویر رسمی به همراه تمامی مشخصات فنی این دو گوشی فاش شده است. برای این‌که از این مشخصات آگاه شوید دعوت می‌کنیم با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

هر چند سامسونگ برای پیشگیری از فاش شدن اطلاعات در مورد گوشی‌های پرچم‌دار خود تلاش فراوانی انجام داد اما به نظر می‌رسد شایعات در مورد این گوشی تمامی ندارند. در روزهای گذشته اطلاعات زیادی در مورد گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس فاش شده بود و حالا به نظر می‌رسد با تصاویر و مشخصات فنی و هم‌چنین قیمت دو محصول که امروز فاش شد، حرف ناگفته‌ای برای روز ۹ فروردین ماه و معرفی رسمی پرچم‌دارهای سامسونگ نخواهد ماند.

به نظر می‌رسد این دو گوشی دارای صفحه نمایش ۵.۸ و ۶.۲ اینچی خواهند بود که هر دو صفحه نمایش خمیده و از نوع سوپر امولد هستند. رزولوشن دو پنل ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است که نسبت تصویر ۱۸.۵ به ۹ را یدک می‌کشد.

دوربین دو گوشی مانند گذشته ۱۲ مگاپیکسلی و ابعاد پیکسلی آن ۱.۴ میکرون خواهد بود. مانند گذشته این سنسور از دیافراگم f/1.7 بهره می‌برد، مجهز به فوکوس dual-pixel است و OIS و امکان ثبت ویدیو 4K نیز وجود دارد اما به نظر می‌رسد سامسونگ فوکوس لیزری را برای اطمینان بیش‌تر به پرچم‌دار جدید خود اضافه کرده است. دوربین سلفی گوشی سنسوری ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگمf/1.7 خواهد داشت و از فوکوس خودکار نیز بهره می‌برد. حسگر تشخیص عنبیه‌ نیز برای باز کردن قفل گوشی درقسمت بالایی گلکسی اس ۸ حضور خواهد داشت.

در کنار حسگر تشخیص عنبیه، حسگر اثر انگشت نیز به پشت دستگاه و کنار دوربین منتقل شده است که البته از ژست‌های حرکتی برای اجرا یا بستن اپلیکیشن‌ها پشتیبانی می‌کند. همانند گلکسی نوت ۷ هر دو گوشی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس از Secure Folder پشتیبانی می‌کنند ناگفته نماند این ویژگی برای گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج هم منتشر شده است. گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس دارای گواهینامه IP68 نیز هستند یعنی تا عمق یک و نیم متری آب به مدت 30 دقیقه به راحتی دوام می‌آورند. در این گزارش آمده است که گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس دارای جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هستند و البته هر دو گوشی به اسپیکرهای استریو مجهز می‌شوند.

از دیگر مشخصات فنی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس نیز می‌توان به پردازنده  اگزینوس ۸۸۹۵ با هشت هسته‌ و فرکانس پردازشی ۲.۵ گیگاهرتز اشاره کرد. البته در برخی بازارها پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۳۵ به‌عنوان واحد پردازشی در نظر گرفته شده است. حافظه‌ رم ۴ گیگابایتی، حافظه‌ داخلی ۶۴ گیگابایت از نوع UFS 2.0 و پشتیبانی از حافظه‌ داخلی میکرو اس‌دی از دیگر مشخصات فنی این گوشی‌ها هستند.

سایر مشخصات فنی نیز شامل پشتیبانی از وای‌فای گیگابیت دوبانده، LTE ،‌GPS، بلوتوث نسخه 4.2، NFC و پورت یو‌اس‌بی نوع C می‌شود. وظیفه‌ تامین انرژی این دو گوشی بر عهده‌ باتری‌های ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود. ضمنا هر دو گوشی از شارژ سریع بی‌سیم نیز پشتیبانی خواهند کرد.

این دو گوشی در رنگ‌های مشکی، آبی، طلایی، خاکستری و نقره‌ای و حتی بنفش عرضه خواهند شد و لوازم جانبی رسمی سامسونگ نیز از نظر رنگ با آن‌ها مطابقت خواهد داشت. به علاوه DeX Station دارای سیستم خنک‌ کننده خواهد بود که با اتصال گوشی به آن، می‌توان از ویژگی مشابه کانتینیوم ویندوز ۱۰ بهره برد. گلکسی اس ۸ دارای قیمت ۷۹۹ یورویی است و گلکسی اس ۸ پلاس قیمت ۸۹۹ یورویی خواهد داشت.

از دیگر موارد فاش شده می‌توان به طرح Samsung Guard S8 اشاره کرد که این تضمین را به کاربر می‌دهد که در صورت بروز مشکل، گوشی آن‌ها در کم‌تر از دو ساعت تعمیر خواهد شد. هم‌چنین سامسونگ یک بار تعویض صفحه نمایش دستگاه به‌ صورت رایگان و پشتیبانی از راه دور را به‌عنوان خدمات مشتریان در نظر گرفته است.

با این همه ممکن است برخی مشخصات ارائه شده درست نباشد و شاید سامسونگ سورپرایزی در سر داشته باشد. هر چه که باشد بهتر است برای اطمینان از صحت آن‌ها تا روز چهارشنبه ۹ فروردین ماه منتظر ماند.

هم‌چنین می‌توانید آخرین تصاویر مربوط به گلکسی S8 و S8 پلاس را در زیر مشاهده کنید.

Samsung Galaxy S8 Samsung Galaxy S8 Plus
Display 5.8-inch Curved Super AMOLED, 2960 x 1440 pixels 6.2-inch Curved Super AMOLED, 2960 x 1440 pixels
Processor Exynos 8895/Snapdragon 835 Exynos 8895/Snapdragon 835
RAM 4GB 4GB
Storage 64GB + microSD 64GB + microSD
Rear Camera 12MP, Dual-Pixel Autofocus, OIS, Laser Autofocus, f/1.7 aperture, 4K video recording 12MP, Dual-Pixel Autofocus, OIS, Laser Autofocus, f/1.7 aperture, 4K video recording
Front Camera 8MP, Autofocus 8MP, Autofocus
Connectivity 4G LTE, dual-band Wi-Fi ac/a/b/g/n, Bluetooth 4.2 (with apt-X and LE), GPS, NFC, USB Type-C 4G LTE, dual-band Wi-Fi ac/a/b/g/n, Bluetooth 4.2 (with apt-X and LE), GPS, NFC, USB Type-C
Battery 3000 mAh 3500 mAh
Dimensions & Weight 148.9 x 68.1 x 8.0mm, 151g
Operating System Android 7.0 Android 7.0
Price

€ 799.00

€ 899.00

 

 

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH