TSMC تولید پردازنده‌های آیفون 8 را به زودی آغاز می‌کند

در حالی‌ که هنوز چند ماه تا عرضه‌ نسل جدید آیفون‌ اپل باقی مانده است، TSMC به‌ زودی تولید پردازنده‌‌های آیفون‌ 7s و آیفون 8 را آغاز می‌کند. گزارشی از سوی منابع چینی زبان منتشر شده که نشان می‌دهد کمپانی TSMC به عنوان شریک اصلی اپل برای تولید چیپست‌های اختصاصی محصولات این شرکت فرآیند ساخت چیپ A11 را به زودی آغاز می‌کند.

آیفون‌‌های اپل از گذشته تا به امروز همواره جزو خبرسازترین گوشی‌های هوشمند بازار بوده‌‌اند. سال گذشته شرکت TSMC به‌عنوان تنها سازنده پردازنده‌های آیفون ۷s و آیفون 8 از سوی اپل انتخاب شد. گزارش جدیدی در Economic Daily Newss منتشر شده است که نشان می‌دهد این شرکت به‌ زودی فرآیند تولید پردازنده A11 را شروع می‌کند.

شرکت تایوانی TSMC در سال‌های اخیر همکاری نزدیکی برای تولید پردازنده با اپل داشته است. تولید پردازنده‌های جدید از ماه آوریل (فروردین 96) آغاز خواهد شد. پردازنده‌های جدید با فناوری ۱۰ نانومتری FinFET تولید خواهند شد این در حالی است که پردازنده‌های A10 Fusion اپل با فناوری ۱۶ نانومتری ساخته شده‌اند.

انتظار می‌رود TSMC تا ماه جولای 50 میلیون چیپ آماده را در اختیار اپل قرار دهد و تا پایان سال بیش از صد میلیون پردازنده A11 تولید کند که این تعداد کمی بیش‌تر از تولید سال ۲۰۱۶ است. زمان شروع تولید این پردازنده‌ها تقریبا مشابه سال گذشته میلادی است. به همین سبب انتظار داریم آیفون‌ ۷ اس و آیفون 8 در ماه سپتامبر معرفی شوند و اواخر سال جاری راهی بازار شوند. شایعات حاکی از آن هستند که آیفون ۷s بدون شارژ وایرلس و صفحه‌نمایش اولد عرضه خواهد شد. شایعات زیادی در مورد آیفون ۸ وجود دارد که استفاده از نمایش‌گر اولد، شارژ وایرلس، نمایش‌گر بدون حاشیه و حذف کلید فیزیکی از جلوی گوشی و دوربینی مجهز به سنسور تشخیص عمق سه بعدی تنها بخشی از ویژگی‌های احتمالی این گوشی هستند. هنوز زمان زیادی تا معرفی آیفون‌های جدید اپل باقی مانده است؛ به همین دلیل نمی‌توان نظری قطعی در مورد ویژگی‌های احتمالی آن‌ها داد.

2 در مورد “TSMC تولید پردازنده‌های آیفون 8 را به زودی آغاز می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH