سامسونگ در گلکسی S8 از دو نوع سنسور دوربین متفاوت استفاده کرده است!

بدون شک دوربین یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب موبایل است. حال اگر این اسمارت‌فون یک گوشی پرچمدار نیز باشد، انتظارات از آن بالاتر رفته و با کیفیت بودن دوربین تبدیل به معیاری اساسی برای میزان فروش آن تلفن‌هوشمند خواهد شد. اخیرا اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ در جدیدترین پرچمدار خود یعنی گلکسی S8 از دو نوع دوربین متفاوت استفاده کرده است. با ما در آی‌تی‌رسان همراه شوید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

همان‌طور که انتظار می‌رفت گوشی گلکسی S8 دارای دوربینی پیشرفته‌تر نسبت به نسل پیشین خود است. آخرین اطلاعات منتشر شده و بررسی‌های عمیق این گوشی‌هوشمند نشان می‌دهند که سامسونگ در همه نسخه‌های این اسمارت‌فون فقط از سنسور سونی برای دوربین این دستگاه استفاده نکرده است. گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که کمپانی سامسونگ در بعضی نسخه‌های گلکسی S8 از سنسور سونی مدل IMX333 و در برخی دیگر نیز از سنسور S5K2L2 ISOCELL ساخته شده توسط خود سامسونگ استفاده کرده است.

گلکسی S8

نکته جالب توجه این است که این شرکت علاوه بر دوربین پشتی، سنسور دوربین سلفی دستگاه را نیز از دو نوع حسگر مختلف قرار داده است. سنسور دوربین جلوی این گوشی هوشمند در برخی مدل‌ها، سونی IMX320 و در بقیه مدلهای گلکسی S8 این حسگر ISOCELL S5K3H1 ساخت سامسونگ بوده است. متفاوت بودن سنسورهای بکار رفته در گلکسی S8 ممکن است باعث نگرانی بعضی از کاربران درباره عدم برابری کیفیت دو حسگر استفاده شده این گوشی شود، اما بر طبق همین اطلاعات منتشر شده کیفیت تصاویر و تمامی ویژگی‌های دوربین در هردو نسخه یکسان بوده و هیچ‌گونه تفاوتی در این دو سنسور دیده نمی‌شود.

در واقع هر دو حسگر دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7، قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، فوکوس دوتایی خودکار به صورت پیکسلی (Dual Pixel autofocus) و رزولوشن 12.2 مگاپیکسل هستند. بنابراین نگرانی خاصی در هنگام خرید این گوشی نداشته باشید، زیرا در حقیقت فرقی نمی‌کند که سنسور بکار رفته در دوربین گلکسی S8 کدام یک از موارد ذکر شده باشد. این اولین بار نیست که سامسونگ دست به چنین کاری می‌زند. متفاوت بودن حسگرهای دوربین‌ گلکسی S7 و S6 نیز پیش از این برای سامسونگ خبرساز شده‌اند. نظر شما درباره این موضوع چیست؟ لطفا نظر خود را با ما و سایر دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

 

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

1 در مورد “سامسونگ در گلکسی S8 از دو نوع سنسور دوربین متفاوت استفاده کرده است!”

  1. خب وقتی تفاوتی بین دو سنسور نباشه یعنی سامسونگ همون سنسور سونی رو با تغییر اسم استفاده کرده ک بگه ماهم آره 🙂

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH