اندروید محبوب‌ترین سیستم عامل جهان شد

سیستم عامل اندروید مدت کمی است که عرضه شده و در این مدت کوتاه توانسته سیستم عامل‌های کهن سال و با قدمت‌تری را به زیر بکشد و جایگاه آن‌ها را بدست آورد.

با توجه به آخرین تجزیه و تحلیل انجام شده، اندروید توانسته سیستم عامل مایکروسافت یعنی ویندوز را نیز پشت سر بگذارد و محبوب‌ترین سیستم عامل در سراسر جهان باشد.

در حال حاضر دوایس‌های اندرویدی، بیشترین استفاده از اینترنت را در بین تمام کامپیوترها، لپ‌تاپ، تبلت و اسمارت فون‌های ویندوزی به خود اختصاص داده‌اند.

با توجه به اطلاعات منتشر شده از شرکت stat counter، اندروید با 37.93 درصد از ویندوز که سهمی 37.91 درصدی در بازار سیستم عامل‌های سراسر جهان دارد فراتر رفته و در صدر این جدول قرار گرفته است.

در بیانیه‌ای Aodhan Cullen مدیر عامل شرکت stat counter، این مسئله را نقطه عطفی در تاریخ فن آوری دانسته و در صحبت‌های خود گفته است که: این تغییر نشان دهنده پایان سلطه مایکروسافت بر بازار سیستم عامل‌های سراسر جهان است که از سال 1980 در دست داشته و همچنین موفقیت بزرگی برای اندروید محسوب می‌شود که 5 سال قبل فقط 2.4 درصد در سهم جهانی استفاده از اینترنت را در اختیار داشته است.

در بررسی‌های منطقه‌ای، ویندوز در ماه مارس سراسر آمریکای شمالی را با سهم 39.5 درصدی از بازار در دست داشت.

در اروپا ویندوز بیش از دو برابر سهم اندروید در بازار سیستم‌های عامل قدرت نمایی می‌کرد و با سهم 51.7 درصدی در مقابل 23.6 درصد به پیروزی دست یافته است.

در آسیا همه چیز تغییر کرده و اندروید با 52.2 درصد ویندوز را که سهمی 29.2 درصدی داشته پشت سر گذاشته است.

این شرکت اعلام کرد که رشد گوشی‌های هوشمند در دسترسی به اینترنت با کاهش فروش کامپیوتر‌های سنتی نیز همراه بوده است.

به خاطر داشته باشید که در ماه مارس ویندوز با سهم 84 درصدی بر بازار سیستم عامل‌های دسکتاپ تسلط داشته است پس هنوز هم نمی‌توان پایانی برای سیستم عامل مایکروسافت در نظرگرفت.

به گفته کالن ویندوز در حوزه دسکتاپ برنده جنگ شد اما جنگ اصلی در زمینه دیگری است و مایکروسافت باید بتواند بازار تلفن‌های همراه را تصاحب کند که هدف بسیار دشواری برای این کمپانی خواهد بود اما اگر بتواند به درستی از فرصت‌هایی که در آینده برای این شرکت به وجود می‌آید خوب استفاده کند می‌تواند دوباره به دوران شکوه خود باز گردد.

مایکروسافت به سختی در حال نگه داشتن ویندوز فون است تا سرمایه گذاری که در این حوزه کرده بر باد نرود.

با توجه به گزارش Gartnet، در ماه فوریه سیستم عامل تلفن همراه مایکروسافت تنها 0.3 درصد از بازار را تشکیل داده در حالی که این مقدار سال گذشته 1.1 درصد بوده است.

در این بین سیستم عامل ios حتی توان عرض اندام را هم نداشته و با سابقه زیادی که دارد سهم بسیار کمی از بازار سیستم عامل‌ها را بدست آورده است.

با این حال این سیستم عامل توانسته در چند سال گذشته رشد کند و خود را از سهم کمتر از ۱۰ درصدی ماه مارس ۲۰۱۲ به حدود ۱۳ درصد در ماه مارس امسال برساند.

شرکت Stat Counter از طریق کد‌های نصب شده بر روی وبسایت‌ها که می‌توانند داده‌های تلفن همراه را ردیابی کنند به این نتایج دست یافته است.

برای بدست آمدن این اطلاعات مشکلاتی نظیر استفاده کاربران از برنامه‌های روی تلفن همراه خود به جای بهره گیری از وبسایت‌ها وجود داشت که جمع آوری داده را دشوار کرده بود ولی با این وجود اندروید توانست به مقام محبوب‌ترین سیستم عامل جهان دست یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH