گلکسی نوت ۸ تصویر ۳

آیا نوت 8 انتخاب بهتری نسبت به گلکسی S8 پلاس خواهد بود؟

گلکسی نوت ۷ تا قبل از اینکه باتری‌اش منفجر بشود، از دید بسیاری از منتقدان یکی از بهترین دیوایس‌هایی بود که سامسونگ تولید کرد.

هر کسی فکر می‌کرد سامسونگ با نوت ۷ به راحتی می‌تواند آی‌فون ۷ را به مبارزه بطلبد. ولی این اعتقاد دوام زیادی نیاورد و با رسوایی آتش گرفتن‌های پیاپی، فروش نوت ۷ رو به افول گذاشت. حتی بعد از یک بار جمع کردن کل گوشی‌های فروش رفته و تعمیر و تعویض آن‌ها، باز هم ماجرا ختم به خیر نشد و مدل‌های ایمن هم کم کم شروع به منفجر شدن کردند.

سامسونگ هم که دیگر چاره‌ای نداشت، تصمیم گرفت تمرکزش را روی گلکسی اس۷ معطوف کند و با آن به جنگ آی‌فون ۷ برود. هر چند به تازگی قرار شده که نسخه اصلاح شده نوت ۷ دوباره به فروش برسد.

تلخی این حوادث هنوز هم از ذهن کاربران سراسر دنیا پاک نشده است؛ آن‌چنان که در مورد گلکسی اس۸ هم این نگرانی وجود دارد که نکند مثل نوت ۷ منفجر شود. این در حالی است که سامسونگ این بار وعده داده که دیگر چنین اشتباهی را مرتکب نمی‌شود و از این موضوع به اندازه کافی درست گرفته است.

شاید عاقلانه به نظر می‌رسید که سامسونگ کلا برند گلکسی نوت را رها کند و فقط به برند گلکسی S بسنده نماید چون پاک کردن تصور بدی که کاربران از نام گلکسی نوت دارند، به زمان زیادی احتیاج دارد. اما با وجود گلکسی اس۸ پلاس که از نظر اندازه و ظاهر بیشتر شبیه سری گلکسی نوت هست، سامسونگ همچنان تصمیم دارد سری نوت را با گلکسی نوت ۸ زنده نگاه دارد.

گلکسی نوت ۸ تصویر ۱
جدا از این بحث که آیا سامسونگ موفق خواهد شد با نوت ۸ خاطره بد نوت ۷ را جبران کند یا نه، این سوال مطرح است که نوت ۸ چه وجه تمایزی از گلکسی اس ۸ پلاس خواهد داشت. آیا فقط استایلوس S Pen می‌تواند تفاوت راضی کننده‌ای برای خریداران باشد؟

پاسخ این سوال مسلما منفی است. گرچه  S Pen کارایی‌های خوبی دارد و طرفداران زیادی هم برای خودش به دست آورده، اما این نمی‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای آپگرید از گلکسی اس ۸ پلاس به نوت ۸ باشد. پس سامسونگ چه ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری را می‌تواند در گلکسی نوت ۸ به کار ببرد؟

از آنجا که تا امروز از شایعات مشخص شده، نوت ۸ طراحی و ظاهر مشابهی با گلکسی اس ۸ پلاس خواهد داشت؛ همان صفحه نمایش منحنی بدون قاب ۶.۲ اینچی با دکمه هوم لمسی و حساس به فشار انگشت. البته ممکن است در نهایت اندازه گلکسی نوت ۸ کمی بزرگ‌تر شود ولی نه چندان زیاد! مثلا احتمال دارد اندازه صفحه نمایش آن ۶.۳۲ اینچی بشود. به غیر از این شایعاتی هم مبنی بر انعطاف پذیر بودن صفحه نمایش نوت ۸ یا 4K بودن وضوح تصاویر به گوش می‌رسد، ولی هنوز نمی‌شود روی این اخبار زیاد حساب کرد.

دوربین دوگانه هم یکی از دیگر از ویژگی‌هایی است که احتمال می‌رود سامسونگ حداقل برای رقابت با آی‌فون هم که شده، در نوت ۸ از آن استفاده کند. با اینکه سامسونگ هنوز تجربه چندانی در مورد دوربین‌های دوگانه ندارد ولی نوت ۸ می‌تواند دیوایس خوبی برای آزمایش این قابلیت باشد. به جز این، به نظر نمی‌رسد سامسونگ تمایلی به ایجاد تغییر در دوربین جلویی دیوایس داشته باشد و در عوض ترجیح می‌دهد از همان دوربین جلویی گلکسی اس ۸ پلاس استفاده کند.

گلکسی نوت ۸ تصویر ۲

در مورد باتری این بار سامسونگ محافظه کارتر خواهد بود و به جای اینکه باتری بزرگ‌تری برای نوت ۸ در نظر بگیرد، به گزینه‌های ایمن‌تر خواهد اندیشید. پس انتظار نداشته باشید در نوت ۸ باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی یا بزرگ‌تر به کار گرفته شود. احتمالا سامسونگ به همان باتری ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعتی گلکسی اس ۸ پلاس یا حتی کوچک‌تر از آن بسنده خواهد کرد.

پردازنده‌هایی که در گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس جا خوش کرده‌اند، پردازنده‌های قدرتمندی هستند. هم اسنپدراگون ۸۳۵ و هم اگزینوس ۸۸۹۵، هر دو جدید و تازه نفس و ۱۰ نانومتری هستند و سرعت پردازش قابل توجهی هم دارند. پس بعید است که سامسونگ به این زودی بخواهد به فکر پردازنده دیگری بیافتد. مهم‌ترین تغییری که در قدرت سخت‌افزاری گلکسی نوت ۸ محتمل است، استفاده از رم ۶ گیگابایتی است. گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس فقط در چین با رم ۶ گیگابایتی عرضه می‌شوند و در باقی نقاط جهان با رم ۴ گیگابایتی به دست کاربران می‌رسند. همین موضوع، احتمال عرضه نوت ۸ با رم ۶ گیگابایتی را تقویت می‌کند چون از حالا سامسونگ ترکیب پردازنده‌های نسل حاضر سری گلکسی را با رم ۶ گیگابایتی در چین مورد آزمایش قرار داده است.

استایلوس S Pen هم می‌تواند با تجهیز شدن به یک بلندگو به روز رسانی شود، هر چند این خبر هم فقط در حد یک شایعه است و قابل استناد نیست، ولی اگر چنین شود S Pen به ویژگی جذاب‌تری برای ایجاد تمایز بین نوت ۸ و اس ۸ پلاس تبدیل خواهد شد.

به غیر این موارد، امکاناتی مثل اسکنر عنبیه چشم و آنلاک گوشی با سلفی، استاندارد IP68، شارژ بی‌سیم پرسرعت و بیکسبی همگی بین نوت ۸ و اس ۸ پلاس مشترک خواهند بود. در واقع نوت ۸ یک اسمارت فون است درست مثل گلکسی اس ۸ پلاس ولی با چند ویژگی بیشتر و جدیدتر و البته S Pen. بنابراین اگر استایلوس برای شما خیلی مهم است، بهتر است اس ۸ پلاس را کنار بگذارید و منتظر عرضه نوت ۸ بمانید. در غیر این صورت، فعلا نمی‌توان دلیل چندان قانع کننده‌ای برای نادیده گرفتن اس ۸ پلاس پیدا کرد.

 

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

32 در مورد “آیا نوت 8 انتخاب بهتری نسبت به گلکسی S8 پلاس خواهد بود؟”

  1. اگر واقعا مقایسه موبایل ها باهم سخته ولی ازنظر کیفیت دوربین وسخت افزار حتما ایفون8پلاس

  2. آقایان نوت 8 خیلی سر تره تا الان چون خودکار دو دوربین و رم 6 داره قیمتشم میاد پاین تر من واسم محم نیست سری نوت باش یا اس اس یه خوبی داره لبه هاش منحنی قشنگ تری دااره ولی در کل الان نوت 8 سر تر من خودم اس 6 داشتم دزدیدن عجب گوشی بود عالی بود
    ولی اگه میخواید بخرید نوت 8 بخرید بهتر خیلی بهتر چون من هر دوتارو تو دسم گرفتم خاصه ارزش داره یه تومن بیشتر بدی

  3. یه سوال داشتم، اس۸ ک باتریش قابل تعویض نیس موقع هنگ چیکا میکنید؟ یا باطریش خراب نمیشه؟؟ من موندم نوت ۸ بگیرم یا اس۸پلاس، لطفا کمکم کنین درمورد باطری، یکی دیگه اینکه دوربیناشون تفاوتی نداره؟؟

    1. مجتبی مسکینی

      در حال حاضر گوشی‌ها اون‌قدری قدرتمند هستند که هنگ نکنند و شما با خرید پرچمدارهای امروزی و در حالت نرمال شاید چند ماه یک‌بار شاهد هنگ کردنشون باشید
      با استفاده درست هم باتری اون‌ها حداقل تا 2 سال بدون هیچ مشکلی کار میکنه و بعد از اون هم شاید شارژدهی کمتری داشته باشه این‌شکلی نیست که قابل استفاده نباشه
      اگه قلم نوت 8 واستون کاربردی نیست S8‌ پلاس رو بخرید
      دوربین اصلی و در حالت کلی تفاوت چندانی بین این دو نیست اما نوت 8 به سبب دوربین دوگانه زوم دوبرابری داره و می‌تونه عکس‌های پرتره بگیره

  4. دوستان الان یکی کمکم کنه من الان s5 دارم میخوام عوضش کنم موندم اس 8 پلاس بخرم یا نوت 8 کمکم کنید انتخواب درستی کنم

  5. خود شرکت سامسونگ مگه پرچمدار گوشی های هوشمند من گروه s هستن .
    گروه نوت فقط یه s pen دارن که کم کاری هم نمی کنه!
    به نظر من اگر یه قلم(s pen) اونقدر برای شما مهم نیست لزومی نداره حدود 1 میلیون تومان حالا بیشتر یا کمتر بابت نوت 8 بدین

    البته نوت 8 به خاطر صفحه نمایش بزرگش خیلی شارژ مصرف میکنه پس به درد ما ایرانی ها که همش با گوشی ور میریم نمی خوره چون هیچ میخاد شارژش کنی و فکر کنم باعث کاهش عمر باطری میشه

    من که به شخصه اس 8 رو انتخاب میکنم ولی نظر شما محترم تر هست♥♥

  6. جون مادرتون تو گوشی صحبت از کلاس نکنید که حال آدم بهم میخوره، فلان گوشی کلاسش بالاتره، فلان گوشی کلاسش پایینتره، گوشی رو بر مبنای نیازتون بخرید نه کلاسش

  7. من اردیبهشت اس ۸ پلاس خریدم..الان نوت ۸ اومده..ادم میترسه بره با کلی ضرر اس رو بفروشه و نوت بخره باز دی ماه اس ۹ میاد..نمیدونم به خاطر یه قلم ارزش داره یا نه..

    1. مجتبی مسکینی

      به صورت کلی میزان رم بیشتر، نمایشگر بزرگ‌تر و قلم تفاوت‌های اصلی نوت 8 با S8 هستند
      اگه قلم نوت واستون کارایی نداره S8‌ رو بخرید

  8. سلام وقت همگی بخیر
    آیا همون نوت ۵ برا کسی که نخاد انقد هزینه کنه کافی نیست؟
    اونایی گه استفاده کردند توضیح بدن و راهنمایی کنند.
    ممنونم

    1. نوت ۵گوشی خوبیه من دارم ولی قلمش چیز زیاد به درد به خوری نیست در همه حالت ازش نمیشه استفاده کرد فیلم برداری 4k کیفیتش بالا ولی عکسش یکم ضعیفه نسبت به قیمتش خوبه

  9. به نظر من اس ۸ پلاس سر تر از نوت ۸ کلا اس ها قوی تر از نوت ها هستند من خودم اس ۸ پلاس و دارم و یک ماهوبیستو پنج روزه که دارمش و ازش واقعا راضیم.من سامسونگ باز حرفه ای هستم و طرفدار پروپاقرصش.من مطمئنم اس ها از نوت ها سر ترن حالا هر کی هم هر چی بگه نظرم عوض نمیشه??

    1. امیرعباس عبید

      افرین دقیاً سامسونگ اس ایت پلاس خیلی خوشکل تر و بهتر از نوت است.چون من تقریباًیک دو هفته ای است که خریدم و واقعا عالی است و از نوت اصلا خوشم نمیاد ولی اگه برای اس ایت پلاس هم قلم گذاشته بودند واقعا نور الا نور میشد دیگه?

  10. من سامسونگ باز حرفه ای هستم خوشحالم ک تو جمع پرچم دارها هستم و الان بعد گوشب A7 منتظر نوت8 هستم چون با توجه به رقابت با آیفون 8. با امکانات فوق پیشرفته ای وارد جهان گوشی خواهد شد

  11. به نظر من اس ۸واس۸پلاس هردو مساوین فقط اندازه شون فرق داره.بحرحال سری جدید نوت تازه داره وارد بازارمیشه امیدوارم اینبار به فاجعه برخورد نکنه ..هرچند قیمتش گرونه ۱۱۰۰دلار

  12. به نظر من نوت یه چیزه دیگه است و با سریه اس خیلی متفاوته چون قوی تره،بهتره وهم با کلاستره علاوه براین شرکت سامسونگ همیشه سریه نوتشو بهتراز اس میزنه بخصوص امسال که میخواد فاجعه ی نوت۷ رو جبران کنه علاوه براین سامسونگ نقص های اس۸ رو در نوت ۸ برطرف میکه و سایر قابلیت هاش هم آبدیت میشن چون سامسونگ نوت۸ رو برای رقابت با آیفون۸ به بازار میفرسته.

  13. ای بابا من تازه اس۸ پلاس خریدم .

    فوری داره روش گوشی میاد .

    اجب بدبختیا.

    موندم چیکار کنم .

    نوت ۸ هم بگیری s9میاد
    اس ۹ بگیری نوت ۹ میاد??

    1. اگر با این طرز فکر بخوای جلو بری خودتو اذیت میکنی و فکرتو درگیر ،این سیاست کمپانیهای تولید گوشی که با این ترفند مشتریهاشوتو نگر دارن ،والا اینا تکنولوژی دارن خرد خرد رو‌ میکنن ،از گوشیت لذت ببر منم دارم امروز اس ۸ پلاس بخرم ?

  14. قطعا نوت۸ انتخاب بهتری نسبت ب اس۸ خواهد بود حداقل رمش ۶ است.اثر انگشت تو دل صفحه نمایش.دوربین دوگانه و…

    1. اگر اینجوریه ایفون بیشتر گوشی هاش رمش 3 هستن از جمله همین پرچم دار جدیدش .. از لحاظ دوربین دوگانه هم بگم که الجی هم پرچمدار سال قبلش داشت که گوشیش از S7 کیفیتش پایین تر بود …. پس اینجوری نمیشه نتیجه گرفت . تا الان همه ی گوشی های نسل S از نسل Note سرعتش بالاتر بوده و کیفیت تصویرش قابل قبول تر بوده ……. برای مقایسه کامل تر باید هر دوگوشی رو داشته باشیم و مقایسه کنیم از لحاظ سرعت و کیفیت صفحه و دوربین و باتری و ………..

    2. عزیز دلم نوت 8 تفاوتش با اس 8 فقط تو s pen دوربین 2 تایی هستش رمش همونقدره اندازه نمایشگرش فقط 1 دهم اینچ بزرگ تره سنسور اسر انگشتش هم پشت قابه نه تو دل صفحه شکلش هم که همونه تازه باتریش از s8 ضعیف تره بقیه چیزاش کاملا شبیه s8

      1. عزیز دلم مگه همه این مواردی که گفتی کمه بعدشم برترین صفحه نمایش دنیای مبایل شناخته شده بعد نور صفحه نمایشش ۲ برابر ایفون ۷ هست بعد ۳ هزار قدرت مختلف شناسایی می کنه و پردازنده ۶ گیگابایت رم داره چی میگی همون اس ۸ته Bixby پیش رفته تری داره و … و…

      2. عزیز دلم مگه همه این مواردی که گفتی کمه بعدشم برترین صفحه نمایش دنیای مبایل شناخته شده بعد نور صفحه نمایشش ۲ برابر ایفون ۷ هست بعد ۳ هزار قدرت مختلف شناسایی می کنه و پردازنده ۶ گیگابایت رم داره چی میگی همون اس ۸ته Bixby پیش رفته تری داره و …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH