اپل برای ارتقا نقشه هایش تلاش بیشتری می‌کند

apple-maps

اپل امید دارد که بتواند با کمک دو استارت آپ، برنامه نقشه‌هایش را که همیشه مورد انتقاد بوده است ارتقا ببخشد. این نقشه‌ها نه تنها فاقد برخی ویژگی‌های اساسی هستند، بلکه از پس عملیات رندرهم بخوبی بر نمی‌آیند و سرشار از باگ هستند.

اپل با خرید دو استارت آپ HotStop  و Locationary قدم بزرگی در مسیر اصلاح نقشه‌هایش برداشته است. البته اطلاعاتی از مبلغی که اپل بابت خرید این دو استارت آپ پرداخته فعلا در دسترس نیست.

Locationary استارت آپی کوچک در کانادا و کارش کمک به ارتقا در جستجوی مناطق محلی در روی نقشه است. این استارت آپ از بیش از یک رسانه  برای جمع آوری اطلاعات لازم استفاده می‌کند و تلاش دارد ورودی‌های نا صحیح و تاریخ گذشته را با مقایسه با همان اطلاعات موجود از چند منبع حذف کند.

اما HotStop در مسیر متفاوتی کار می‌کند. تمرکز اصلی آن روی سیستم حمل و نقل و راهبری خواهد بود. این استارت آپ به کاربر کمک می‌کند که سریعترین و نزدیکترین راه را با ماشین سواری، مترو دوچرخه و یا حتی پای پیاده بیابد. در حال حاضر هم در بیش از 500 شهر مشغول به کار است.

نقشه‌های اپل از زمان معرفی‌اشان باعث شکایت خیلی‌ها شده‌اند، به گونه‌ای که  تیم کوک را مجبور به عذرخواهی کردند. از آن موقع تا بحال نقشه‌های اپل تلاش زیادی برای بهتر شدن کرده است، اما هنوز هم از یک برنامه خوب و ایده آل بودن فاصله دارد.

ظاهرا جنگ بین سامسونگ و اپل به این میدان هم کشیده شده است. با اینکه از نظر برنامه نقشه‌ها، گوگل خیلی جلوتر از اپل قرار دارد، اخیرا استارت آپی بر پایه موقعیت و به نام Waze  را به مبلغ حدودا یک میلیارد دلار خریداری کرده است.

باید دید که آیا اپل با این اقدام می‌تواند بالاخره به آنچه در خور نامش است برسد.

1 در مورد “اپل برای ارتقا نقشه هایش تلاش بیشتری می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH