تاخیر در عرضه آیفون ۸

عرضه آیفون ۸ به خاطر کمبود تولید پنل OLED به تاخیر نخواهد افتاد

با توجه به گزارش The Bell، شرکت سامسونگ دیسپلی بدون هیچ تاخیری و درست با همان زمان‌بندی تعیین شده، روند تولید و تحویل پنل‌های OLED آیفون ۸ را آغاز می‌کند.

آخرین گزارش این رسانه نشان می‌دهد که بخش صفحه نمایش‌های شرکت سامسونگ تا انتهای ماه جاری میلادی اجزای لازم برای تولید پنل‌های OLED را سفارش می‌دهد. با این توضیح، پروسه مونتاژ پنل‌ها در ماه مه شروع شده و اوایل ماه ژوئن هم تحویل داده خواهند شد، درست مطابق برنامه‌ریزی‌های قلبی.

این اطلاعات درست مخالف شایعات اخیر است حاکی از این که عرضه آیفون ۸ به خاطر کمبودها در تولید پنل‌های OLED ممکن است چند ماهی عقب بیافتد. منابع خبری از داخل شرکت اپل خبر آورده‌اند که نگرانی‌های موجود در زمینه پنل‌ها توسط عده‌ای بزرگ‌نمایی شده تا شرایط برای پخش اخبار جعلی فراهم شود.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، انتظار می‌رود اپل امسال سه مدل آیفون معرفی کند، که در میان این سه مدل، آیفون ۸ با صفحه نمایش ۵.۸ اینچی AMOLED برترین مدل محسوب می‌شود. شرکت سامسونگ به عنوان تنها شرکتی که توانایی ارایه سفارش‌های کلان اپل را دارد، تنها سازنده پنل‌های OLED آیفون در نظر گرفته شده است. این دو شرکت اخیرا قراردادی ۹ میلیارد دلاری با یکدیگر بسته‌اند و سامسونگ نیز متعهد شده است که تنها در سال ۲۰۱۷ بین ۷۰ تا ۹۲ میلیون پنل صفحه نمایش به اپل تحویل دهد.

با این حال، تحلیل‌گران هنوز مطمئن نیستند که آیا این ابر اسمارت فون می‌تواند تمامی تصورات بلندپروازانه اپل را تامین کند یا خیر. Jang Hyun-jun، یکی از محققان UBI Research در مصاحبه با The Investor گفته است که تیم کوک و همکارانش به دنبال صفحه نمایشی هستند که بتواند تمام سطح جلویی دیوایس را بپوشاند.

اپل خواستار پنل صفحه نمایشی است که حتی از پنل گلکسی اس ۸ نیز پیشرفته‌تر است… همین موضوع می‌تواند تاریخ عرضه این دیوایس را تغییر دهد.

به غیر از این، اپل به دنبال طراحی منحنی‌تری نسبت به گلکسی اس ۸ سامسونگ است و تصمیم دارد که اسکنر اثر انگشت را با صفحه نمایش ادغام کند. باید توجه داشت که ممکن شدن تمامی این امکانات به محدودیت‌های سازنده پنل‌های صفحه نمایش بستگی دارد. خود سامسونگ هم تصمیم داشت اسکنر اثر انگشت را در صفحه نمایش گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس ادغام کند، اما مشکلات فنی سبب شد تا این غول سئولی اسکنر اثر انگشت را به پشت دیوایس منتقل کند.

در همین حین مینگ چی کو، محقق شرکت KGI (کسی که به خاطر پیش‌بینی‌های معمولا صحیحش در مورد محصولات آینده اپل به پیش‌گوی آیفون معروف شده است) امروز با یک گزارش جدید در مورد سردم‌دار جدید اپل خبرساز شد. مینگ چی کو گفته که اپل طبق معمول هر سه مدل آیفون جدید را در ماه سپتامبر معرفی می‌کند اما در ادامه بیان کرد که در تولید آیفون ۸ با پنل OLED حدود یکی دو ماه وقفه زمانی وجود خواهد داشت.

در نهایت با اینکه طبق شایعات سامسونگ برای تولید پنل‌های OLED آیفون ۸ اعلام آمادگی کرده است ولی هنوز معلوم نیست که آیا اپل حواسش به محدودیت‌های فنی ویژگی‌های مورد نظرش هست یا اینکه اصرار دارد این محدودیت‌ها را نادیده بگیرد که در این صورت مشخص نیست محصول نهایی چه مشکلاتی خواهد داشت.

پی‌نوشت: عکس بالا صرفا یک کانسپت از آیفون ۸ است و واقعیت ندارد. ضمنا ممکن است در آینده اپل نام دیگری برای “آیفون ۸” انتخاب کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH