شارژ بی‌سیم آیفون ۸

این تصور اپل از شارژ بی‌سیم با وای‌فای است

با اینکه شارژ بی‌سیم در آیفون هنوز در حد یک شایعه مانده و پا را فراتر نگذاشته، اما واضح است که اپل در مورد نیروبخشی بدون سیم به دیوایس‌هایش خیلی فکر کرده است.

این غول فناوری، یک روش ابداعی برای شارژ دیوایس‌های اکسترنال با استفاده از آنتن‌های دو فرکانسی به نام خودش به ثبت رسانده است. در این روش از فرکانس‌های ساطع شده از یک روتر وای‌فای یا شبکه سلولار برای شارژ کردن کمک گرفته می‌شود.

این اختراع که در اصل دو سال پیش ثبت شده است، توصیف می‌کند که برای شارژ کردن اسمارت فون و تبلت خود با این فناوری، فقط کافی است در محدوده سیگنال‌های روتر وای‌فای خود در محل کار یا خانه خود قرار بگیرید و دیگر نیازی به قرار دادن دیوایس روی یک داک نیست.

از آنجا که این فناوری هنوز در حد یک اختراع ثبت شده است، هنوز تضمینی وجود ندارد که روزی بتوانید فقط با وارد شدن به خانه یا محل کارتان آیفون خود را شارژ کنید. با این حال شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل قصد دارد در آیفون ۸ از فناوری شارژ بی‌سیم استفاده کند. حتی برخی شایعات از وجود امکان شارژ بی‌سیم با محدوده‌های طولانی سیگنال‌ها در آیفون ۸ حکایت دارند.

جالب‌تر از آن، در تصاویر منتشر شده در نمای شماتیک آیفون ۸ یک گیرنده مشاهده می‌شود که احتمالا همان گیرنده بی‌سیم با آنتن‌های دو فرکانسی است چون شباهت زیادی به طرح ثبت شده اپل دارد.

شاید هم ما بیش از اندازه روی این موضوع حساس شده‌ایم و واقعا خبری از شارژ بی‌سیم در آیفون ۸ نباشد. در هر صورت، چند ماه بعد که اپل بالاخره پرده از آیفون‌های جدیدش برداشت همه چیز مشخص خواهد شد.

1 در مورد “این تصور اپل از شارژ بی‌سیم با وای‌فای است”

  1. سلام
    ۷یا ۸ سال پش یک خبر در ایران منتشر شد مبنی بر اینکه یک ایرانی فناوری شارژ بی سیم رو برای مو بایل اختراع کرده ولی بعدش دیگه خبری نشد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH