آشنایی با 13 وب‌سایت رایگان برای دانلود کلیپ‌آرت

برخلاف گذشته کاربران این روزها بیشتر به دنبال کلیپ‌آرت‌های مدرن، رنگی و کم‌تر کارتونی مانند هستند. با کمی جست‌و‌جو در اینترنت، با کلیپ‌آرت‌های مختلف با اندازه‌های متنوع مواجه خواهید شد. وب‌سایت‌های متعددی در این زمینه وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و به تعداد زیادی از این کلیپ‌آرت‌ها دسترسی داشته باشید. در این مطلب می‌خواهیم شما را با 13 وب‌سایت مختلف در زمینه جست‌وجو و ذخیره‌سازی کلیپ‌آرت‌ها آشنا کنیم. پس همراه ما باشید.

Clker.com

اولین وب‌سایت موجود Clker.com است که از تعداد زیادی کلیپ‌آرت حرفه‌ای و زیبا تشکیل شده و تصاویر برای دانلود و استفاده کاربران به صورت رایگان در دسترس است. همه تصاویر در دامنه عمومی قرار گرفته‌اند و به همین دلیل پس از قبول کردن شرایط در استفاده از همه کلیپ‌آرت‌های موجود در آن آزاد هستید. این وب‌سایت از منابع مختلف آنلاین برای جمع آوری کلیپ‌آرت‌ها استفاده می‌کند. شما هم می‌توانید در صورت ساخت کلیپ‌آرت جدید، آن را در سایت آپلود کنید تا کابران دیگر با جست‌و‌جو در این سرویس به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

Vecteezy

Vecteezy از تعداد زیادی طرح‌های وکتور هنری و الگویی مختلف تشکیل شده است. هر دو بخش موجود برای دسترسی کاربران آزاد بوده و شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی دانلود کنید. چیزی حدود 75000 طرح مختلف در این وب‌سایت در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. همچنین داده‌های موجود در این وب‌سایت به صورت خودکار به‌روز می‌شوند. بنابراین با هربار مراجعه به این وب‌سایت، با طرح‌های جدیدی مواجه خواهید شد.

ClipArt Etc

در این وب‌سایت ساده، چیزی نزدیک به 71500 کلیپ‌آرت قرار گرفته است. تعداد زیادی از طرح‌های موجود مناسب برای استفاده در مدارس و کلاس‌های درس بوده و از این رو در وب‌سایت‌های مربوط به مدارس، پروژه‌های کلاسی، گزارش دانش‌ آموزان، تکلیف‌های خانگی و بسیاری دیگر از فعالیت‌های در این زمینه، بسیار دیده می‌شوند. فایل‌های قرار گرفته در این وب‌سایت همه با فرمت TIFF هستند و با اندازه 240 dpi برای دانلود قرار دارند. استفاده از اغلب سرویس‌های موجود در این وب‌سایت به صورت رایگان بوده است.

Webweaver’s Free Clipart

در این وب‌سایت تصاویر و انیمیشین‌ها بدون وجود داشتن هیچ‌گونه پاپ‌آپ و یا نیاز به ثبت‌ نام در دسترس شما هستند. کار کردن با این وب‌سایت بسیار آسان بوده و همه کلیپ‌آرت‌ها به طور مرتبی گروه‌بندی شده‌اند. این گروه‌ها با عنوان‌های تعطیلات، حیوانات، طبیعت، جشن‌ها، تاریخ و فانتزی در این لیست قرار گرفته‌اند و شما با انتخاب هر کدام می‌توانید کلیپ‌آرت‌های مربوط به آن گروه را دانلود کنید. تنوع کلیپ‌آرت‌های قرار گرفته در این وب‌سایت بسیار زیاد بوده؛ به صورتی که هرچه را که مدنظرتان داشته باشید می‌توانید در آن پیدا کنید. دانلود کردن هر کلیپ‌آرت به صورت رایگان بوده و تنها با کلیک راست بر روی طرح مورد نظر و انتخاب گزینه دانلود می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

Clipart Of

در Clipart Of تعداد زیادی از طرح‌های رایگان به صورت وکتور، کارتون، فایل‌های سه بعدی، illustrationها و کلیپ‌آرت‌هایی از هنرمندان سراسر جهان قرار گرفته است. در بالای صفحه کیفیت‌های مختلف برای طرح‌ها قرار گرفته که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. البته با انتخاب کیفیت‌های بالا در این بخش باید هزینه مربوط به آن را پرداخت کنید. حدود 5 صفحه در این وب‌سایت به کلیپ‌آرت‌های رایگان اختصاص داده شده است. در این 5 صفحه حدود 100 طرح متفاوت قرار گرفته است. اگر هنرمند هستید و به دنبال کار‌های باکیفیت می‌گردید، طرح‌های پولی موجود به‌کارتان خواهد آمد.

ArtVex

در این وب‌سایت چیزی حدود 10000 طرح کلیپ‌آرت قرار گرفته که به رایگان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. کلیپ‌آرت‌ها همگی به صورت منظم گروه‌بندی شده‌اند و به راحتی می‌توانید به طرح‌های دل‌خواه‌تان دسترسی داشته باشید. علاوه بر این‌ها قابلیت جست‌و‌جوی گوگل هم در این وب‌سایت وجود داشته و می‌توانید با نوشتن نام طرح مربوطه، آن را بیابید. تعدادی از گرو‌های کاربردی موجود در این وب‌سایت شامل اشکال و علامت‌ها، ریاضیات، فراخوانی‌ها و آمار و ارقام می‌شوند.

Clipart Lord

تعداد زیادی از کلیپ‌آرت‌ها با موضوعات جالب در این وب‌سایت قرار گرفته است. تنها کافی است تا کمی وقت بگذارید و بهترین‌های موجود در آن را پیدا کنید. سرویس این وب‌سایت به صورت رایگان بوده و فایل‌ها با کیفیت مناسب قابل دانلود هستند. تصاویر خنده‌دار و طرح‌های بامزه اصلی‌ترین فایل‌های موجود در این سرویس را تشکیل می‌دهند.

Vector Portal

در این وب‌سایت وکتور‌های خامی که شرکت‌های مختلف برای ساخت تبلیغات درست می‌کنند، قرار گرفته است. بیشترین کاربرد این وب‌سایت در زمینه استفاده در تبلیغات بازرگانی بوده و با کمی گشت‌و‌گذار در آن به طرح‌های جالبی در این زمینه برخورد خواهید کرد. اغلب فایل‌های موجود در این وب‌سایت با فرمت‌های EPS و AI هستند. بنابراین برای استفاده از آن‌ها باید از اپلیکیشن Adobe Illustrator استفاده کنید.

Free PNG IMG

توسط وب‌سایت Free PNG IMG شما می‌توانید به صورت رایگان فایل‌های PNG، تصاویر مختلف، آیکون‌ها و کلیپ‌آرت‌های مختلفی را با رزولوشن بالا دانلود کنید. طرح‌های قرار گرفته همه به صورت گروه‌بندی شده هستند. این گروه‌ها شامل مواردی مانند حیوانات، طر‌ح‌های هنری، ماشین‌ها، کارتون، پوشاک، الکترونیک، بازی، فانتزی و غیره می‌شوند. با کمی جست‌و‌جو در این گرو‌ه‌ها، طرح‌های جالبی را پیدا خواهید کرد.

PD Clip Art

Public Domain Clip Art یکی از سرویس‌های جدید در زمینه کلیپ‌آرت بوده که به سرعت در حال رشد و توسعه است. توسط این سرویس می‌توانید بدون نیاز به هیچ‌گونه ثبت‌ نام و یا پرداخت هزینه‌ای، به بیش از 25000 طرح دسترسی داشته باشید. در این وب‌سایت می‌توانید تصاویری با موضوعات جالب تاریخ آمریکا، رئیس جمهور‌های آمریکا، نقشه‌های تاریخی و حتی حقوق زنان پیدا کنید.

All Free Download

بیش از 21000 طرح مختلف موجود در 700 صفحه، در وب‌سایت All Free Download قرار گرفته است. مطمئن باشید با این همه داده، طرح مورد نظر خود را توسط این وب‌سایت پیدا خواهید کرد. اکثر فایل‌های قرار گرفته در این سرویس با فرمت‌های Encapsulated PostScript یا همان EPS و Adobe Illustrator قابل دانلود هستند. تمامی بخش‌های این وب‌سایت و سرویس‌هایی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد، به صورت رایگان و بدون پرداخت کوچک‌ترین مبلغی، در دسترس‌تان خواهد بود.

Discovery Education

Discovery Education یکی از وب‌سایت‌هایی است که برای استفاده کودکان کاملا امن است. تعداد زیادی از طرح‌های مختلف مانند تصاویر متحرک در این وب‌سایت قرار گرفته است. موضوع اصلی طرح‌های موجود در Discovery Education دانش و آموزش بوده است.

Wikimedia Commons

در حال حاضر بزرگ‌ترین منبع برای دانلود طرح‌های تصویری و کلیپ‌آرت‌ها، Wikimedia Commons است. این سرویس با داشتن بیش از 38,205,390 فایل در این زمینه آن هم به صورت رایگان، به یکی از محبوب‌ترین‌ها در این زمینه تبدیل شده است. توسط نوار جست‌و‌جویی که در بخش بالایی وب‌سایت قرار گرفته می‌توانید فایل‌های مورد نظرتان را پیدا کنید. هم‌چنین بخش خاصی برای نمایش کلیپ‌آرت‌های تازه افزوده شده به وب‌سایت وجود دارد. کیفیت کلیپ‌آرت‌های قرار گرفته معمولا بالا بوده و با انواع فرمت‌های مختلف قرار گرفته‌اند.

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب موجود در این سرویس به صورتی بوده که اگر تصویر و یا طرح خاصی را در وب‌سایت پیدا نکردید، می‌توانید آن را در وب‌سایت درخواست دهید تا برای‌تان قرار بگیرد. قبل از استفاده از فایل‌ها به گواهی سازنده آن‌ها هم توجه بکنید.

کلیپ‌آرت یا تصاویر خام؟

استفاده از کلیپ‌آرت برای مدتی از چشم همگان افتاد که دلیل آن هم استفاده بیش از حد کاربران از آن‌ها، در برنامه پاورپوینت بود. اما هنوز هم موقعیت‌هایی وجود دارد که استفاده از کلیپ‌آرت اقدام بهتری به نسبت استفاده از تصاویر خام خواهد بود. کلیپ‌آرت‌ها می‌توانند به سادگی باعث ارتباط با سایرین شوند و اطلاعات مهم و خاصی را در بر بگیرند. در صورتی که تصاویر خام با پیچیدگی در اجزا شاید نتوانند منظور را به درستی برسانند. از این رو به دلیل سادگی بیشتر کلیپ‌آرت‌ها استفاده از آن‌ها در پروژه‌های تبلیغاتی بسیار دیده می‌شود. علاوه بر این‌ها برای ساخت یک تصویر باید هزینه بیشتری به نسبت کلیپ‌آرت‌ها بپردازیم. پس اگر گرافیک دیزانیر اقتصادی هستید بهتر است از کلیپ‌آرت‌ها استفاده کنید.

آیا کلیپ‌آرت یک وکتور است؟

همه وکتورها می‌توانند به عنوان یک کلیپ‌آرت مورد استفاده قرار بگیرند. اما احتمال این که همه کلیپ‌آرت‌ها به صورت وکتور نباشند هم وجود دارد. بنابراین این نوع فایل‌ها می‌توانند با فرمت‌های JPEG و bitmap هم یافت بشوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH