دلایل شیائومی برای حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا از Mi 6

کمپانی چینی شیائومی مدتی پیش از پرچمدار جدیدی به نام Mi 6 رونمایی کرد که توجه علاقه‌مندان بسیاری را به خود جلب نموده و امیدواری این شرکت به فروش و سود زیاد را در پی داشته است. یک تغییر کوچک در این اسمارت فون دوست‌داشتنی برخی از مشتریان آن را ناامید کرده است. این تغییر، حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون بوده که اولین بار توسط اپل در آیفون 7 انجام شد. حال کمپانی شیائومی برای اینکه کاربران این حرکت را درک کنند دلایلی را بیان نموده است.

در بیانیه این شرکت، شیائومی هدف از حذف جک 3.5 میلی متری را کسب فضا‌ی کافی برای استفاده از یک باتری بزرگتر در این گوشی هوشمند عنوان کرده است. اسمارت‌فون‌ها روز به روز در حال باریک‌تر شدن هستند پس کمپانی‌های سازنده مجبورند برای اینکه ضخامت تلفن همراه آن‌ها افزایش نیابد و بتوانند قطعاتی مانند باتری را بهبود دهند، اجزایی همچون جک هدفون را حذف نمایند. بنابراین پورت USB نوع C که در حال تبدیل شدن به یک پورت رایج در اسمارت‌فون‌ها بوده جایگزین پورت 3.5 میلی‌متری صدا شده و کیفیت صدای بالایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

پرچمدار جدید شیائومی صفحه نمایشی 5.15 اینچی دارد که در Mi 5 هم شاهد آن بودیم. این کمپانی توانسته با وجود حفظ این اندازه، ظرفیت باتری را با افزایش 10.5 درصدی از 3000 میلی‌آمپر ساعت به 3350 میلی‌آمپر ساعت برساند. این شرکت چینی توانسته در این اسمارت‌فون علاوه بر این افزایش ظرفیت باتری، دوربینی دوگانه را در پشت گوشی با داشتن شاسی تقریبا برابر با شیائومی Mi 5 قرار دهد. تمامی این تغییرات مهم توسط این شرکت با حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون و از بین بردن محدودیت فضای Mi 5 بوجود آمده است.

در ضمن، با حذف این جک احتمال ورود آب و رطوبت به شیائومی Mi 6  نیز کاهش پیدا می‌کند. با توجه به اینکه پرچمدار مذکور از استاندارد IP بهره نمی‌برد، کاربران در هنگام استفاده از آن باید بیشتر احتیاط کرده تا ضرر و زیانی متحمل نشوند.

تمامی این کار‌ها بوسیله شرکتی انجام شده که از نیاز‌های مشتریان خود آگاه بوده و به آن‌ها اهمیت می‌دهد پس باید مطمئن باشیم که این کار به ضرر کاربران نخواهد بود.

اگر شما هم برای اسمارت‌فون آینده خود شیائومی Mi 6 را در لیست خریدتان قرار داده‌اید، کافی است یک هدفون بلوتوث یا یک تبدیل پورت USB نوع C به جک 3.5 میلی‌متری در اختیار داشته باشید تا محدودیت موجود را رفع کنید.

حال به ما بگویید که نظر شما درباره تصمیم شیائومی برای حذف جک 3.5 میلی‌متری از این پرچمدار چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH