آموش ضدعفونی و تمیز کردن تلفن‌های همراه

حتما شنیده‌اید که تلفن همراه یکی از آلوده‌ترین وسایل مورد استفاده ما به شمار می‌رود؛ چندی پیش در Buzzfeed آزمایشی انجام شد که در آن از گوشی‌های موبایل کارکنان، پتری دیش‌های پر از کلنی باکتری‌های مختلف به دست آمد و متاسفانه بسیاری از باکتری‌های موجود بر روی تلفن همراه در آن آزمایش، از سویه‌های بیماری‌زا بودند. چه از میکروب‌ها وحشت داشته باشید و چه اهمیتی به آنها ندهید حتما دوست ندارید که به هر دلیلی دچار بیماری شوید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا روش‌های ساده‌ای را یاد بگیرید و از طریق آن‌ها دستگاه‌های اندروید خود را تمیز، ضد عفونی و عاری از عوامل مضر برای سلامتی کنید.

یک کیت تمیزکننده بسازید:

شما مجموعه‌ای از کابل‌ها، شارژرها و لوازم جانبی مختلف برای لوازم دیجیتال خودتان دارید؛ پس چرا یک مجموعه برای تمیز کردن آن‌ها نداشته باشید؟ به احتمال زیاد در همه خانه‌ها الکل طبی ۷۰ درصد یا بالاتر، گوش پاک کن و خلال دندان پیدا می‌شوند که لازم است به این‌ها چند بسته دستمال میکرو فایبر و چند قوطی هوای فشرده را هم اضافه نمایید. این وسایل معمولا در بسته‌بندی های ۲ یا ۳ عددی به فروش می‌رسند. همچنین به محلول‌هایی برای ضد عفونی نیاز دارید که می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف تهیه کنید؛ فقط از بی‌ضرر بودن آن‌ها برای بدنه تلفن همراه اطمینان پیدا کنید. البته می‌توانید خودتان یک محلول ضد عفونی بسازید: ۲۵۰ میلی‌لیتر الکل طبی را با مقدار مساوی آب مقطر مخلوط کنید و در یک ظرف اسپری بریزید. اگر دوست دارید از مواد کاملا ارگانیک استفاده کنید و با بوی سرکه هم مشکلی ندارید، می‌توانید از مخلوط سرکه و آب مقطر هم استفاده کنید.

چگونه گوشی را تمیز کنیم؟

هر تلفن همراهی ویژگی‌های خاص خودش را دارد؛ اما تمیز کردن همه آن‌ها با روش یکسانی انجام می‌شود. همه تلفن‌های همراه، اجزایی از قبیل پورت، دکمه‌ها، صفحه نمایش و … را دارند که باید آن‌ها را تمیز کنید.

ابتدا باید میز کار را با استفاده از یک پارچه میکروفایبر یا حوله بزرگ و کمی مواد شوینده تمیز کنید؛ این کار به راحتی قابل انجام است. پس از اطمینان از تمیزی میز کار، نوبت تمیز کردن گوشی است. اسپری هوای فشرده را بردارید و داخل پورت، اسپری کنید تا گرد و خاک و قطعات ریز از داخل پورت خارج شوند. اگر نمی‌توانید به خوبی درون پورت را ببینید از نور چراغ مطالعه کمک بگیرید. همچنین می‌توانید هوای فشرده را به داخل اسپیکر گوشی هم اسپری کنید تا گرد و خاک و آلودگی‌ها بیرون بیایند. اگر مواد روغنی و چسبناک وجود دارند که با اسپری هوا خارج نمی‌شوند می‌توانید با استفاده از یک خلال دندان و با احتیاط زیاد اقدام به خارج کردن آن‌ها نمایید. دقت کنید که پورت یا اسپیکر آسیب نبیند نشود. هر گونه شیار و احیانا ترک خوردگی قاب، با این روش قابل پاک کردن است.

سواب (گوش پاک‌کن) برای لبه گوشی قابل استفاده است اما آن را برای داخل پورت یا محفظههای اسپیکر به کار نبرید.

محلول تمیزکننده را روی دستمال میکروفایبر اسپری کنید و با آن اقدام به تمیزکردن گوشی نمایید.

حالا نوبت ضدعفونی کردن گوشی است، محلول ضدعفونی کننده الکلی یا سرکه‌ای را بردارید و پس از اسپری کردن بر روی دستمال میکروفایبر، گوشی را تمیز کنید. سپس یک گوش پاک‌کن را به الکل طبی آغشته کرده و آن را به لبه‌ها، دکمه‌ها و هر سطح دیگری را که نیاز به تمیز کردن دارد، بکشید. از به کار بردن این گوش پاک‌کن داخل پورت یا محفظههای اسپیکر خودداری کنید. پس از پایان کار، گوشی را با یک دستمال میکروفایبر دیگر خشک کنید.

تمیز کردن سریع در هنگام مسافرت:

یک دستمال میکروفایبر که قبلا با محلول تمیزکننده مرطوب شده باشد وسیله مناسبی برای تمیز کردن آسان و سریع گوشی هوشمند است. دستمال‌های میکروفایبر آماده با برندهای تجاری مختلفی برای این کار به فروش می‌رسند که بوی خوبی هم دارند و گوشی را به آسانی تمیز می‌کنند.

می‌توانید تمیز کردن گوشی موبایل را هم در برنامه هفتگی خود قرار داده و مانند نظافت منزل، زمان مشخصی را به این کار اختصاص دهید. برای این که اسمارت‌فون شما زود کثیف نشود دقت کنید که دست‌های‌تان هنگام استفاده از آن تمیز باشد. هنگامی که در خارج از منزل هستید استفاده از ژل‌ها یا محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست روش خوبی برای از بین بردن میکروب‌ها و رعایت بهداشت است.

روش پیشنهادی شما:

شما برای تمیز کردن تلفن همراه و دستگاه‌های الکترونیکی مشابه چه راهکاری دارید؟ از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اسکرول به بالا
TCH