پدیداری اپ در گوگل پلی استور

میزان پدیداری اپ‌های بی‌ثبات و پرمصرف اندرویدی توسط گوگل کاهش خواهند یافت

این خیلی تعجب‌ برانگیز نیست که گوگل از تمام توسعه‌دهندگان خود می‌خواهد که فقط اپ‌هایی را در پلی استور به ثبت برسانند که به خوبی کار کنند، جلوه زیبایی داشته باشند و به نرمی و روانی اجرا بشوند. احتمالا تاکنون در تجارب شخصی خودتان به این نتیجه رسیده‌اید که اوضاع همیشه هم به این شکل نبوده است. اما گوگل در جریان کنفرانس I/O امسال که هفته گذشته برپا شد با جدیت تاکید کرد که همه اپ‌ها باید پرسرعت، باثبات و ایمن باشند.

ابزارهای جدیدی که گوگل در این رویداد به توسعه‌دهندگان معرفی کرد کمک می‌کنند تا آن‌ها بدانند اپ‌های‌شان هر چند وقت یک بار از پاسخ‌گویی به دستورات کاربر باز می‌مانند، هر چند مدت یک بار کرش می‌کنند، کند رندر می‌شوند و یا افت فریم پیدا می‌کنند. گوگل حتی به اپ‌هایی که گوشی را در حالت فعال قفل می‌کنند و باعث می‌شوند که دیوایس برای ساعت‌ها فعال باقی بماند نیز فکر کرده است. از سوی دیگر، فعال کردن متداول اسمارت فون توسط اپ‌ها نیز ممنوع شده است، به این معنی که اپ‌ها دیگر اجازه نخواهند داشت هر چند دقیقه یک بار دیوایس را فعال کنند.

پدیداری اپ در گوگل پلی استور

از این پس اگر توسعه‌دهندگان به معیارهای اپ خود توجه کنند در کنار هر بخشی که یکی از این مشکلات را داشته باشد یک علامت ارور مشاهده خواهند کرد. اگر یک اپلیکیشن در هر یک از موارد ثبات، سرعت یا میزان مصرف باتری مقیاس رضایتی کمتر از ۲۵ درصد داشته باشد، توسعه‌دهنده آن اپ از طرف گوگل اخطار دریافت می‌کند. اپ‌هایی که ثبات نداشته باشند، کند باشند یا باتری زیادی را مصرف کنند توسط گوگل جریمه می‌شوند و پدیداری‌شان در گوگل پلی استور کاهش می‌یابد.

هدف از این کار گوگل در واقع تشویق توسعه‌دهنده‌ها به ساختن اپ‌های باکیفیت است و البته جریمه کردن اپ‌های کم‌ارزش و توسعه‌دهنده‌هایی که کیفیت اپلیکیشن‌ها برای‌شان مهم نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH