نمایش‌گر هولوگرافیک حقیقی مایکروسافت

نمایش‌گر هولوگرافیک حقیقی مایکروسافت در عینک شما گنجانده می‌شود

بسیاری از فناوری‌هایی که تحت عنوان فناوری هولوگرافیک ارایه می‌شوند، واقعا هولوگرافی نیستند. حتی خود هولولنز هم هولوگرافی حقیقی نیست. هولوگرافی واقعی به تصاویر سه بعدی لیزری احتیاج دارد و باید در اشیایی گنجانده شوند که به سادگی قابل حمل و پوشیدن باشند. با این حال، مایکروسافت به تازگی پیشرفت قابل توجهی در این زمینه کرده است.

محققان این شرکت موفق به توسعه یک نمایش‌گر هولوگرافیک واقعی شده‌اند که قادر است در یک عینک معمولی گنجانده بشود. آینه‌ها و کریستال‌های مایع روی سیلیکون مورد نیاز برای خلق تصاویر هولوگرافیک، در داخل فریم عینک جای می‌گیرند و تنها بخش‌های الکترونیک هستند که خارج فریم قرار می‌گیرند. گرچه این اندازه بسیار کوچک از نمایش‌گر هولوگرافیک منجر به تولید تصاویر غیرقابل استفاده می‌شوند، اما اصلاحات موجود در پروژکتور هولوگرافیک مشاهده جزئیات در حد تک تک پیکسل‌ها را ساده می‌سازد.

این غول فناوری همچنین برخی از مشکلات خلق هولوگرام‌ها را رفع نموده است. تیم مایکروسافت در این زمینه از رندرینگ مبتنی بر حرکات چشم (یعنی ارایه بیشترین جزئیات در نقاطی که کاربر به آن‌ها نگاه می‌کند) و الگوریتیم‌های نیرو گرفته از موتورهای گرافیکی بهره گرفته است تا بتواند به صورت لحظه‌ای هولوگرام‌های پرجزئیات را همراه با فوکوس واقعی و تصحیح بصری به نمایش بگذارد. در نتیجه شما برای جبران کردن آستیگمات یا دیگر مشکلات چشمی لزوما احتیاجی به یک عینک اصلاحی نخواهید داشت.

این شرکت پیش دستی کرده و گفته است که نمایش‌گر هولوگرافیک حقیقی مایکروسافت لزوما به برنامه‌های سخت‌افزاری این شرکت اشاره‌ای ندارد. مسلما مایکروسافت در این مورد حقیقت را می‌گوید، چون این فناوری هنوز با محدودیت‌های بزرگی مواجه است. علاوه بر لزوم ابزارهای الکترونیک خارجی، عینک هولوگرافیک فقط می‌تواند تصاویر مونوسکوپیک بسازد. خلق تصاویر استریوسکوپیک خودش یک چالش بزرگ محسوب می‌شود. ولی با همه این تفاصیل، اگر همه چیز به خوبی پیش برود، در آینده نزدیک شما یک نمایش‌گر هولوگرافیک خواهید داشت که می‌توانید به سادگی آن را برای تمام طول روز بپوشید. چه یک دکتر باشید، چه یک طراح و چه یک بازی‌باز، در آینده خواهید توانست بدون نیاز به هدست‌های سنگین وارد دنیای جذاب واقعیت افزوده بشوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH