با دیسک‌های بلوری خداحافظی نمایید!

DVD player

شاید تا پیش از این خبر، با خود می‌پنداشتید دیسک‌های بلوری با حافظه‌های اعحاب برانگیز خود، قصد ندارند به این زودی‌ها دنیای دیسک‌های نوری را وداع گفته و جای خود را با جانشینی پر ظرفیت‌تر، عوض نمایند! اما انگار سونی و پاناسونیک بر آن شده‌اند تا با یک همکاری تیمی، نسل بعدی دیسک‌های نوری را توسعه دهند.

بر اساس این همکاری مشترک، سونی و پاناسونیک قصد دارند تا اواخر سال 2015 میلادی، با به کار گیری فناوری‌های پیشرفته، نسل بعدی دیسک‌های نوری را با حافظه‌هایی در حدود 300 گیگابایت به تولید رسانند، گرچه دیسک‌های بلوری دو لایه ای قبلی، تنها می‌توانستند 50 گیگابایت حافظه را برای ذخیره سازی اطلاعات به کاربر اهدا نمایند!

سونی و پاناسونیک، بر ایجاد یک استاندارد جدید برای افزایش فشردگی دیسک‌های نوری متمرکز گشته‌اند تا بتوانند حافظه این دیسک‌ها را با افزایش چشمگیری رو در رو سازند. همچنین به دلیل مقاومت پایین دیسک‌های سخت، این دو کمپانی در یک کنفرانس خبری گفته‌اند:

این دیسک‌های سخت، در برابر آب، گرما، غبار و رطوبت مقاوم بوده و این ویژگی‌ها،  آن‌ها را به یک حافظه ذخیره‌سازی برای مدت طولانی تبدیل ساخته است.

سونی و پاناسونیک امیدوارند تا با طراحی چنین دیسک‌هایی با حجم‌هایی در حدود 300 گیگابایت، بتوانند رشد فروش دیسک‌های سخت را به فزونی گذارند و آینده چنین وسیله‌هایی را، با چنین اقداماتی تضمین سازند!

5 در مورد “با دیسک‌های بلوری خداحافظی نمایید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH