نمایشگاه عکاسی استاد کلاری با گوشی هواوی P10 افتتاح شد

عصر روز گذشته و در مراسمی که با حضور خبرنگاران و مدیران شرکت هواوی در گالری آس تهران برگزار گردید، نمایشگاه آثار گرفته شده با گوشی P10 توسط استاد محمود کلاری افتتاح شد.

محمود کلاری عکاس، مدیر فیلم‌برداری و کارگردان ایرانی است. او دوره تخصصی شناخت و تکنیک عکاسی را در نیویورک گذرانده و در آژانس بین‌المللی عکس خبری سیگما در پاریس عکاسی کرده است. کلاری در سال ۱۳۵۹ یکی از ۱۵ عکاس برتر سال توسط مجله تایم شناخته شد و عکس‌های او در مجلات فرانسوی، آلمانی و آمریکایی چاپ شده است.

تاکنون سه فیلم در تاریخ سینمای ایران به اسکار راه یافته است که دوتای آن‌ها یعنی بچه‌های آسمان اثر مجید مجیدی و جدایی نادر از سیمین اثر اصغر فرهادی، توسط محمود کلاری فیلم‌برداری شده است.

در ابتدای این مراسم بابک فیاض، مدیر فروش شرکت هواوی ضمن خوش‌آمدگویی به حاضرین از همکاری شرکت هواوی و استاد کلاری ابراز خشنودی کرد و در ارتباط با گوشی P10 گفت: این محصول چند روزی است که به بازار ایران عرضه شده و از نظر کیفیت به‌خصوص در بخش دوربین، مورد تحسین همگان واقع شده است.

پس از وی، محمود کلاری در ارتباط با تجربه عکاسی با این گوشی به صحبت پرداخت و ضمن یادآوری خاطرات خوب خودش با برند لایکا که در دوربین P10 استفاده شده، در ارتباط با کیفیت دوربین پرچم‌دار هواوی گفت: این دوربین قابلیت بسیار بالا در باب رزولوشن داشت و من با وضوح 20 مگاپیکسل عکاسی کردم که معمولا در گوشی‌های عادی قابل مشاهده نیست. قابلیت‌های فوق‌العاده آن همچون گرفتن عکس‌های مونو کروم که شما در نمایشگاه می‌بینید، واقعا شبیه به نگاتیو سیاه و سفید بوده و بسیار خاص است. این مقدار از کنتراست معمولا درگوشی موبایل با آن سنسور کوچک اتفاق نمی‌افتد.

استاد کلاری در ارتباط با سایز عکس‌های چاپ شده گفت: آن دوستی که این عکس‌ها را چاپ می‌کرد در ابتدا به من گفت که با سایز ماکسیمم 50 در 70 این تصاویر قابلیت عرضه را دارد اما پس از مشاهده کیفیت عکس‌ها اذعان نمود که به‌راحتی در سایز 100 در 70 سانتی‌متر هم با توجه به رزولوشن بالا قابل چاپ هستند. من فکر نمی‌کنم شما هرگز به سایزی بیشتر از این در شکل مرسوم عکاسی نیاز داشته باشید.

من اگر فرصت بیشتری داشتم و می‌توانستم سفرهایی در طی این مدت ۱۵ روز داشته باشم، تصاویر بهتری را شکار می‌کردم. به شما قول می‌دهم نمایشگاه بعدی، شما باور نکنید که عکس‌ها توسط یک گوشی موبایل گرفته شده است. من بسیار خوشحال هستم و الان می‌دانم که می‌توانم یک گوشی هواوی در جیب خودم داشته و فکر کنم که یک دوربین کافی جهت کارهایی که می‌خواهم انجام بدهم، با خودم به همراه دارم.

در ادامه تصاویری از این گالری که همگی با گوشی P10 گرفته شده است را مشاهده می‌کنید.

1 در مورد “نمایشگاه عکاسی استاد کلاری با گوشی هواوی P10 افتتاح شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH