حمل لپ‌تاپ در تمامی پروازهای بین‌المللی ایالات متحده آمریکا ممنوع شد

وزیر امنیت داخلی ایالات متحده امریکا، جان کلی، در روز یکشنبه از محدودیت حمل لپ‌تاپ توسط مسافرین در تمامی پروازهای بین‌المللی به سمت آمریکا خبر داد.
این تصمیم بعد از حوادث و رخدادهای تروریستی که اخیرا در دنیا اتفاق افتاده، اتخاذ شده است. بر طبق این قانون مسافرین اجازه حمل وسایل الکترونیکی بزرگتر ازموبایل را در پروازهایی که از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا به سمت آمریکا و بریتانیا تردد می کنند را ندارند.
جان کلی در خصوص سوال خبرنگار شبکه فاکس نیوز گفت: اگر لازم باشد ممنوعیت لپ‌تاپ را در تمامی پروازهای بین‌المللی خود اعمال خواهیم نمود. وی در ادامه از تروریست‌ها گفت و افزود: تروریست‌ها غرق در این افکار هستند که بتوانند یک هواپیما در این خطوط را در اختیار گرفته و اقدام به سقوط آن کنند، مخصوصا اگر این هواپیما مربوط به ایالات متحده آمریکا و همچنین پر از مسافرین بریتانیا و آمریکا باشد.

لپ‌تاپ در ماه مارس حمل وسایل الکتریکی بزرگتر از موبایل در هواپیماهایی که از خاورمیانه و شمال آفریقا می‌آمدند ممنوع بود و این وسایل باید در ساک قرار می‌گرفت و از گیت شناسایی رد می‌شد. اما پس از اقدام بمب‌گذاری منچستر، دولت آمریکا ممکن است این ممنوعیت را در تمامی پروازهایی که از اروپا صورت می‌پذیرد نیز اعمال کند.
در سال میلیون‌ها مسافر در خطوط هواپیمایی آمریکا به سمت کشورهای دیگر در حال عبور و مرور هستند. طبق دفتر آمار آمریکا در سال 2016 در حدود 20 میلیون مسافر بین خطوط آمریکا و کشورهای مختلف دنیا مسافرت نموده اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH