کوالکام برای ساخت تراشه‌های 7 نانومتری با TSMC همکار می‌شود

گزارش جدیدی در حال پخش شدن است که ادعا می‌کند کوالکام به‌دنبال ایجاد رابطه تازه‌ای با TSMC است تا معماری 7 نانومتری را به تراشه‌های خود بیاورد.

در چند سال گذشته کمپانی کوالکام برای ساخت چیپ‌های خود با سامسونگ همکاری کرده و پردازنده‌هایی مانند اسنپدراگون 820 و 835 را به بازار فرستاده است. با این حال، به‌نظر خبرنگاران، کوالکام بهره‌ای از این همکاری بدست نمی‌آورد که موجب شده برای ایجاد یک رابطه کاری جدید با TSMC تلاش کند. این دو شرکت در گذشته اسنپدراگون 810 را نیز با یکدیگر ساخته و به جهانیان معرفی کرده بودند.

هنوز توضیحی برای این تغییر بزرگ وجود ندارد اما حدس و گمان‌ها موفقیت چیپست‌های سامسونگ یعنی اگزینوس را یکی از مهم‌ترین دلایل این تغییر موضع کوالکام دانسته‌اند. در‌ضمن سامسونگ امروزه به‌ندرت از چیپست‌های ساخته سایر کمپانی‌ها در محصولات خود استفاده می‌کند و پردازنده‌های خود را جایگزین آن‌ها نموده است؛ همانند گلکسی اس8 که یکی از تراشه‌های اگزینوس را در قلب خود دارد. هم‌چنین شایعاتی وجود دارند که این کمپانی در حال کار بر روی یک پردازنده گرافیکی است. اگر این موضوع درست باشد سامسونگ در مقابل کوالکام قرار خواهد گرفت و ادامه همکاری آن‌ها باعث ایجاد خلل در ساخت چیپ‌های کوالکام می‌شود.

عامل دیگری که این شرکت را برای چنین تصمیمی تحت تاثیر قرار داده می‌تواند این واقعیت باشد که TSMC فرایند توسعه پردازنده‌های 7 نانومتری را برخلاف فناوری 10 نانومتری، افزایش داده است.

کوالکام می‌خواهد طبق برنامه ریزی‌های خود تا اواخر سال 2018 چیپست‌های 7 نانومتری را تولید کرده و به‌وسیله آن از رقبایی مانند سامسونگ پیشی گرفته و امکان استفاده از مزایای آن‌ها را داشته باشد. اگر یکی از این شایعات درست باشد، ما اولین تراشه‌های ساخته TSMC را در آغاز سال 2019 بر روی پرچمداران آن سال خواهیم دید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH