مادربرد آئورس X299-Gaming 7 گیگابایت را بیشتر بشناسید

اینتل در کامپیوتکس 2017 قوی‌ترین پلتفرم خود موسوم به HEDT را با چیپست X299، برای کاربران خانگی معرفی کرد. گیگابایت که یکی از تولیدکنندگان و شرکای بزرگ تجاری اینتل محسوب می‌شود، هم‌زمان با رونمایی از پردازنده‌های جدید اینتل از مادربردهای جدید خود بر پایه چیپست X299 رونمایی کرد.

مادربرد Aorus X299-Gaming 7 را می‌توان به عنوان یکی از بهترین مادربردهای عرضه شده از سوی گیگابایت دانست، زیرا علاوه بر ارایه امکاناتی در حد و اندازه‌های یک پرچم‌دار، دارای قیمتی اقتصادی‌تر و مناسب است که بر پایه سوکت 2066 و چیپست X299 اینتل تولید شده و از تمامی پردازنده‌های سری Intel® Core™ X-series پشتیبانی می‌کند.

این مادربرد توان مصرفی پردازنده را از دو کانکتور 8 پین تامین می‌کند. انرژی وارد شده از این دو کانکتور به مدار تغذیه 8 فاز ختم می‌شود تا شاهد تامین انرژی به صورت پایدار و بدون نویز برای پردازنده‌های پرقدرت سری x اینتل باشیم. گیگابایت طبق معمول از چوک‌های کلاس سرور برای این مادربرد بهره برده و وظیفه مدیریت این مدار تغذیه پرقدرت بر عهده چیپست IR35201 است. این مادربرد دارای 8 اسلات رم بوده که در مجموع قادر است از 128 گیگابایت رم DDR4 در فرکانس 4333GHZ، تحت پیکربندی چهار کانال پشتیبانی کند.

بخش ذخیره سازی این مادربرد از 8 کانکتور SATA 3.0 پشتیبانی می‌کند، گیگابایت در این مادربرد 3 درگاه M.2 تعبیه کرده است و با حذف کانکتورهای U.2 کار پشتیبانی از SSDهای پرسرعت U.2 را به مبدل های M.2 به U.2 واگذار کرده است. در بخش  صوتی نیز گیگابایت از یک چیپست صوتی Realtek® ALC1220 استفاده کرده است که قادر به ارائه خروجی 7.1 کاناله نیز می باشد. برای ارتباطات تحت شبکه گیگابایت از دو چیپست Killer Lan  و دو چیپست اینتل استفاده کرده است که با نرم افزار اختصاصی ارائه شده از سوی گیگابایت کاربران می توان هرگونه که تمایل دارند به مدیریت شبکه و ارتباطات شبکه ای خود بپردازند.

در بخش درگاه های توسعه نیز گیگابایت با به کارگیری 5 اسلات PCI-E X16، به کاربران امکان استفاده از چینش های مختلف کارت های گرافیکی را می دهد(دو مسیر برای SLI و سه مسیر برای  CrossFire). در پانل پشتی نیز گیگابایت از 4 عدد USB 3.1 Gen 2 و 4 عدد USB 3.1 Gen 1 بهره برده است که 2 عدد از این پورت ها به فناوری پیشرفتۀ USB DAC-UP 2 مجهز هستند که خیال کاربران را جهت استفادۀ لوازم جانبی گران قیمت آسوده می کند. گیگابایت جهت مدیریت سیستم تهویه SmartFan 5 را در مادربردهای سری X299 خود ارتقاء داده است و با اضافه کردن قابلیت Fan Stop و سنسور پمپ واتر کولینگ هیچ کم کاستی را بر جای نگذاشته است.

مادربرد X299-Gaming 7 نمونۀ بارز یک مادربرد رده بالا برای مصارف گیمینگ و پردازش های سنگین است که توسط گیگابایت تولید شده است. این مادربرد به زودی با گارانتی 3 سالۀ آواژنگ در بازارهای داخلی عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH