واتس‌اپ پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید را همچنان ادامه می‌دهد

واتس‌اپ (WhatsApp) یکی از شناخته شده‌ترین برنامه‌های پیغام‌رسان در سطح جهان است. اپلیکیشنی که با قابلیت‌های مختلفی مانند ایجاد ایمنی داد و ستدهای بین کاربران، تماس صوتی و تصویری جای خود را در میان مخاطبین بازار باز کرده است. البته شاید به دلیل حکومت مطلق تلگرام در ایران، استفاده از این نرم‌افزار در کشور ما نسبت به دیگر نقاط جهان محدود باشد.

در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۱۴ بود که شرکت فیسبوک اعلام کرد واتس‌اپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرده است. طبق آخرین آمارها که در سال 2016 منتشر شد، تعداد کاربران این برنامه در جهان از مرز یک میلیارد گذشته است.

در روزهای گذشته این شرکت اعلام کرده بود که پشتیبانی خود از پلت‌فرم بلک‌بری را تا آخر سال جاری ادامه خواهد داد. حالا در وب‌سایت این شرکت آمده است که واتس‌اپ پشتیبانی خود از نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید را نیز تا سال 2020 ادامه می‌دهد.

فوریه سال گذشته بود که اعلام شد، واتس‌اپ در پایان سال 2016 میلادی، دیگر از اندروید 2.1 و 2.2 و دیگر پلت فرم‌های غیر اندرویدی قدیمی مشابه ، پشتیبانی نخواهد کرد. حال نگاهی کوتاه به وب‌سایت این شرکت مشخص می‌کند که دارندگان نسخه 2.3.7 اندروید، می‌توانند تا اول فوریه سال 2020 با خیال راحت از واتس اپ استفاده کنند.

البته ناگفته نماند، این دسته از کاربران نمی‌توانند از تمام ویژگی‌ها و به روزرسانی‌های جدید واتس‌اپ بهره‌مند شوند.

در این گزارش همچنین آمده است که، طبق اعلام قبلی، دارندگان سیستم عامل‌های ویندوزفون 7 (Windows Phone 7) و iOS 6 از ابتدای سال 2017 میلادی دیگر توسط این شرکت پشتیبانی نشده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH