براساس گزارش آنتوتو تراشه‌های اسنپدراگون محبوب‌ترین پردازنده در میان کاربران است

آنتوتو یک بنچمارک چینی است که مسئولیت سنجش عملکرد دستگاه‌های مختلف را بر‌عهده دارد. این بنچمارک گزارش ماهانه‌ای از اطلاعات جمع‌آوری شده خود ارائه می‌دهد.

ما با استفاده از این اطلاعات، به‌ بررسی محبوب‌ترین سخت‌افزار‌ها از نظر کاربران می‌پردازیم.

سخت‌افزار محبوب کاربران سازندگان چیپست

کمپانی کوالکام توانسته با غلبه بر رقیبان با 63.84 درصد بر‌ بازار حکومت کند و به‌ترتیب هواوی با 15.92، مدیاتک با 15.60 و سامسونگ با 2.27 درصد در تعقیب آن هستند. سایر تولیدکنندگان هم مجموعا 2.37 درصد از بازار را به‌خود اختصاص داده‌اند.

فتح بازار به‌وسیله کوالکام موضوع تعجب‌بر‌انگیزی نبوده چراکه بسیاری از تلفن همراه‌های میان‌رده و بالارده از پردازنده‌های این شرکت استفاده می‌کنند. در‌حال‌حاضر تراشه‌های اسنپدراگون سری 600 در بسیاری از محصولات میان‌رده مانند سری R اوپو قرار گرفته‌اند.

هواوی نیز با توجه به‌فروش خوب سری P، میت و آنر به‌خوبی توانسته در بازار خود را نشان دهد. اگرچه مدیاتک محبوبیت گذشته را ندارد ولی بر روی گوشی‌های هوشمند میان‌رده شاهد استفاده از آن هستیم. استقبال کم از تراشه‌های مدیاتک ممکن است به‌دلیل تاخیر در عرضه پردازنده هلیو X30 باشد.

نتایج نشان می‌دهند که کاربران بعضی برند‌های سازنده چیپست را نسبت به دیگران ترجیح می‌دهند و به محصولاتی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، برای خرید اولویت بیشتری می‌دهند. طبق آخرین گزارشات، تولیدکنندگانی مانند سامسونگ مشتاق گسترش قدرت پردازنده‌های خود برای رقابت با کوالکام هستند.


هسته‌های پردازنده

گسترش چیپست‌ها، توزیع هسته آن‌ها را پیچیده‌تر می‌کند. پردازنده‌های 8 هسته‌ای، 60.11 درصد و چیپ‌های 4 هسته‌ای 33.12 درصد از بازار را تسخیر کرده‌اند. مقدار باقی مانده نیز که 4.33 درصد است به تراشه‌های 10 هسته‌ای می‌رسد.

انتظار می‌رود بسیاری از پرچمداران 2017 در قلب خود چیپ‌های کایرین 960، اسنپدراگون 835 و هلیو X30 (که 8 هسته‌ای نیست) را جای داده و تا پایان سال جاری به‌بازار عرضه شوند. ما معتقدیم که سهم نسبتا بالای پردازنده‌های 4 هسته‌ای به‌دلیل قرارگیری سری اسنپدراگون 820 در دستگاه‌هایی نظیر Mi 5، Mi 5s، وان‌پلاس3، وان‌پلاس3T و Axon7 باشد.

انتظار می‌رود تا پایان سال جاری به‌دلیل ازدیاد انتشار اسمارت‌فون‌های دارای پردازنده‌های 8 هسته‌ای، شاهد کاهش سهم پردازنده‌های 4 هسته‌ای باشیم.


رم

ظرفیت رم، از سه سال گذشته تا حد زیادی افزایش یافته است. در‌حال‌حاضر محصولات دارای رم 4 گیگابایتی با سهمی برابر با 35.5 درصد اکثریت بازار را بدست آورده و با اختلاف کمی نیز دستگاه‌های با رم 6 گیگابایتی که سهمی 32.54 درصدی دارند در رتبه دوم آن‌ها را تعقیب می‌کنند. حافظه‌های رم 3 و 2 گیگابایتی هم به‌ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

مطمئنا تغییراتی در این بخش از بازار مشاهده خواهیم کرد. انتظار داریم حافظه‌های رم 8 گیگابایتی به‌دلیل قرار‌گیری آن‌ها بر روی دستگاه‌های بالارده، افزایش قابل‌توجهی داشته باشند. سهم حافظه‌های کمتر از 4 گیگابایت کاهش یافته و رم‌های 6 گیگابایتی رتبه اول بازار را در نیمه پایانی سال کسب کنند.

آنتوتو
حافظه داخلی

در کنار افزایش رم، حافظه‌های داخلی نیز روند صعودی داشته‌اند. هم‌اکنون محبوب‌ترین حافظه داخلی 64 گیگابایتی است که سهم 51.04 درصدی از بازار داشته و حافظه 32 گیگابایتی با 24.33 درصد درحال تلاش برای رسیدن به آن است.

آینده خوشبینانه‌ای برای حافظه داخلی گوشی‌های هوشمند پیش‌بینی می‌شود. روند افزایش حافظه داخلی قطعا با استقبال کاربران روبرو خواهد شد و انتظار داریم به‌دلیل استفاده تلفن همراه‌های بالارده از حافظه‌های 128 گیگابایتی به‌زودی جایگاه حافظه‌های داخلی 32 گیگابایتی را نیز تصاحب کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH