بررسی اپلیکیشن InShot: تاریک‌خانه‌ای به سبک امروز!

وقتی در دنیایی که با اینستاگرام، تلگرام و باقی‌ دوستان… احاطه شده‌ایم و مدام از خود سلفی می‌گیریم، نیاز شدید به یک اپ ویرایشگر عکس و ویدیو احساس می‌شود.

استارت‌آپ‌های زیادی این کمبود را فهمیدند و زیرکانه برنامه‌های مختلفی برای رفع این نیاز بشر ارایه دادند. یکی از این‌ها کمپانی InShot است که برنامه‌ای به‌همین نام را طراحی کرده و در فروشگاه اپ‌استور و پلی‌استور قرار داده است.

وقتی وارد این اپ می‌شوید، تصویر زیبایی از یک ساختمان در ناکجاآباد را مشاهده می‌نمایید. در پایین سه بخش: ویدیو، تصویر و کالج را می‌بینید.

هر کدام را که لمس کنید، کار حرفه‌ای‌تان آغاز می‌شود. از قلم نیافتد که اگر به اینترنت متصل باشید، قسمتی به‌نام «متریال» هم ناگهان ظاهر خواهد شد!


ویدیو

یکی از ویدیوهای‌تان را انتخاب می‌کنید و بعد (!) شروع خواهد شد… نخست می‌توانید زمان ویدیو را کم کنید یا اگر دل‌تان خواست همان‌طور بماند. بعد کار حرفه‌ای شما شروع می‌شود.

شما قادرید ویدیو را ببرید یا با‌ اندازه‌های گوناگون آن را پخش کنید یا در اطراف ویدیو از آن یک کلیت Blur به‌نمایش بگذارید. ضمنا می‌توانید هر موسیقی که دل‌تان بخواهد به‌ ویدیو بچسبانید! اگر جز عاشقان اموجی‌ها هستید باید بگوییم که کمپانی InShot این دوست‌داشتنی‌ها را به برنامه خودش آورده تا ما را شاد کنند.

همچنین اگر می‌خواهید به ویدیو متنی افزوده شود، InShot این گزینه را در اختیاز شما قرار داده است. اگر هم می‌خواهید کمی با ویدیو شوخی کنید، می‌توانید آن را 90 درجه بچرخانید تا سرش گیج برود!

وقتی ویرایش‌ کردن شما تمام شود، قادرید آن را در دو رزولوشن 720P و 640P یا هر‌کیفیتی که دل‌تان خواست ذخیره کنید. ناگفته نماند که ذخیره فایل 720P کمی طول می‌کشد و شاید موبایل‌تان جوش بیاورد!


تصویر

وقتی این بخش را می‌فشارید، عکس‌های گالری‌تان را می‌بینید و پس از انتخاب یکی از آن‌ها به‌یک‌باره خود را پشت میزکار می‌یابید! در این بخش هم بلورکردن تصاویر حضور دارد و از بخش Filter می‌توانید انبوهی از افکت‌ها را روی عکس بیچاره اعمال نمایید! باید اعتراف کنیم که این فیلترها به آنی روی تصویر ظاهر می‌شوند و نسبتا سریع هستند.

فیلتر MEMO کارش سیاه-سفید کردن عکس‌هاست. این دردانه وظیفه‌اش را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. طوری که این افکت ما را گول زد و فکر کردیم با دوربین مونوکروم این تصویر را گرفتیم! همچنین امکان تغییردادن اندازه تصویر یا چرخاندن آن در این اپ نیز حضور دارد.

اما فیلد «چرخاندن» در این بخش با قسمت ویدیو کمی فرق دارد. از‌ این‌ رو که وقتی آن را لمس می‌کنید با چهار گزینه (Flip ،Rotate 90 ،Angle ،Zoom) که هرکدام چشمک می‌زنند، روبه رو می‌شوید.

گزینه Angle به‌شما این قدرت را می‌دهد که تصویر بخت‌برگشته را تا 180 درجه بچرخانید! مانند بخش ویرایش ویدیو در این‌جا هم دو گزینه «اموجی‌ها» و «متن» وجود دارند و هرچیزی که اراده کنید، روی عکس انجام خواهد شد.

خوشبختانه بخش Frame دیده می‌شود اما شکل‌های آن نوآورانه نیستند و اولین واکنش کاربر نسبت به آن‌ها یک «خمیازه طولانی» است! صادقانه بگوییم در این اپ انگار همه‌ چیز در لحظه انجام می‌شود و کم‌تر مواقعی با کندی یا «لگ» مواجه خواهید شد.


کالج

بعد از کلی گشت‌و‌گذار در InShot به بخش کالج رسیدیم. با لمس این قسمت می‌توانید چند عکس را انتخاب کنید و با آن‌ها دست توی دست به‌ سمت اصل مطلب (میزکار) بروید!

گزینه‌های تکراری مانند تغییر اندازه تصویرها، بلورکردن، فیلترها، استیکرها، اضافه‌ کردن متن، گذاشتن فریم و چرخاندن تصاویر وجود دارند. پس برای جلوگیری از تکرار مکررات از این بخش‌ها فاکتور می‌گیریم.

در فیلد Layout قادرید عکس‌های‌تان را در قاب‌های مختلف جا دهید و مطمئن باشید که این کار با بالاترین سرعت ممکن رخ می‌دهد. البته این چیدمان‌ها آنقدر تکراری و ساده بودند که حوصله‌مان سر رفت و به بازی «دایناسور» در گوگل‌کروم مشغول شدیم!

قسمت Border این امکان را به‌شما می‌دهد تا مساحت عکس‌ها را (نسبت به تصویر کلی) کم یا زیاد کنید. با این‌کار می‌توانید فضای خالی بین تصاویر را با پس‌زمینه بلور یا گل‌گلی پر کنید!

در کل باید بگوییم که این قسمت بیش‌ از‌ حد خسته‌کننده است!


جمع‌بندی

تا این لحظه این اپلیکیشن 50 میلیون دانلود داشته و امتیاز 4.6 از 5 را به خود اختصاص داده است و خوشبختانه از زبان شیرین فارسی پشتیبانی می‌کند.

آیا از کاربران اینستاگرام هستید؟

آیا عکس و فیلم‌های (بدون ویرایش) زیادی در گالری موبایل‌تان دارید؟

آیا کلا از ویرایش عکس و فیلم خوش‌تان می‌آید؟

آیا از برنامه‌های کند در زمینه ویرایش عکس و ویدیو خسته شده‌اید؟

پس InShot را دانلود کنید.

51 در مورد “بررسی اپلیکیشن InShot: تاریک‌خانه‌ای به سبک امروز!”

  1. با سلام من از این شات استفاده می‌کنم و راحت ویدیوها رو ذخیره می‌کنم و در گوشی خودم باز میشه اما جدیداً ویدیوهای ساخته شده در این شات برای بقیه باز نمی‌شود و حتی ویدیوهای که بقیه هم ساختند در گوشی من باز نمی‌شود فکر می‌کنم این مشکل همه گیر باشد چون حدود دو هفته است که همه دوستان من با این مشکل مواجه شدیم.

  2. دوستان ویدیوها و با کیفیت بالا در اینشات ذخیره کنید و بعد با نرم افزار کمپرسور ویدیو حجمش رو کم کنید.

    2
    3
  3. سلام نمیدونم چرا عکس و فیلمایی که تو اینشات ادیت میکنم ذخیره نمیشه بیشترم این اتفاق برا عکسا میوفته خیلی کلافه شدم… از اون موقع که گوشیمو عوض کردم به این مشکل برخوردم (گوشیم شیائومی پوکو ایکس تری هستش) میزنه خارج از حافظه کد۲۶۱ … ممنون میشم راهنماییم کنید?

    14
      1. بله دسترسیا همه اوکیه …البته گاهی اوقاتم ذخیره میکنه?کاملا دل بخواهی ?نمیدونم واقعا مشکلش چیه… حتی چند بارم برنامه رو پاک کردم و نصب کردم باز درست نشد… به نظر شما ممکنه مشکل از گوشی باشه؟!

        1. مجتبی مسکینی

          میتونه باشه
          باید یه سری موارد رو چک کنید
          یه نسخه دیگه از اپ رو هم تست کنید
          راحت ترین کار هم ریست فکتوری هست

  4. سلام وقت بخیر برنامه بسیار عالی هست وخیلی باهاش کار میکنم فقط ی سوال اینکه چند تا از فیلمهایی که قبلا ساختم و تو قسمت draft دارمشون رو لازم دارم ولی چون فیلمهای اصلیشو پاک کردم نمیتونم بازیابی کنم آیا راه حلی هست برای این موضوع؟؟

    2
    2
  5. روح اله نوشادی

    سلام
    من با گوشی قبلیم راحت با اینشات کار میکردم و راحت هم ذخیره میکردم
    با گوشی جدیدم poco x3 nfc ویدیو هام رو ادیت میکنم ولی قادر به ذخیره سازی نیست
    چطوری میشه مشکل رو حل کرد؟؟

    4
    46
  6. خیلی مسخرس کلیپ درست کردم این ک حجمش میره بالا به جای خود ولی چرا تو استوری واتساپ اپلود میشه ولی تو پست اینستا میذارم تصویرش مشکی میشه

    1
    4
  7. خیلی برنامه خوبیه ولی خواهشا بهم بگین چرا اینقدر حجم ویدیو ها رو بالا میبره که آپلودش هم طولانی میشه هم نت رو هدر میده ۶۰ مگ ویدیو ادیت کردم شد یه گیگ???

    13
    1. فکر کنم با اپراتورها دستشون تو یه پیاله است!! گرفتی که چی گفتم!!!!!!!!! وگرنه چرا آنقدر حجم رو بالا مییره در حالیکه با همون رزولوشن حجمش خیلی پایین تره تازه کیفیتش هم از این بالاتره این استثماره

      1
      10
  8. سلام
    من فیلم ساختم
    بعد خروجی گرفتم یا اینکه بالاترین کیفیت و انتخاب میکنن ولی تصویر یکم تار میشه

    مشکل خاصی داره؟

    8
    13
  9. س بچه ها جچوری میشه از بقیه افکت ها استفاده کرد
    برنامه این شاتم من فقط چند تا افکت داره ک اصن جالب نیس اون افکت هاییم ک دوست دارم پولین چجوری از اون افکت ها ک باید خریداری بشه استفاده کنم0؟؟
    تو رو خدا راهنماییم کنید از دوستام پولی نیستن اخه،⁦☹️⁩⁦☹️⁩⁦☹️⁩

    2
    21
  10. سلام برنامه خوبیه فق اگه میشه بگین چجوری باید اشتراک بخرم تا بتونم از همه افکتاش استفاده کنم

  11. سلام کلیپی را با اینشات ساخته بودم و در قسمت پیش نویس ها بود چون در حال ویرایش بود و ذخیره نکرده بودم
    امروز که خواستم ویرایش رو ادامه بدم ،کلیپ در پیش نویس ها نبود و پاک شده
    چکار کنم،چطور بازیابیش کنم؟

    2
    22
  12. برنامه عالیه فقط تنها مشکلی که داره اینه که افکت ها یا فیلتر هارو باز نمیکنه فقط فیلتر هایی رو باز میکنه که کاربردی نیستن هستن ولی خیلی کم
    اگر راهنمایی کنید چجوری میتونیم از فیلتر های دیگه هم استفاده کنیم ممنون میشم

  13. چجوری افکت اینشاتمو فعال کنم‌از بقیه دوستام بصورت خودکار دانلود شده ولی از من پولی هستش چجوری فعالشون‌کنم‌اگ‌میشع کمک کنین

    2
    10
  14. کمال اصغری

    سلام
    چرا inshot Pro Full Unlocked APK را نصب و اجرا میکنم ، فیلم های ساخته شده ذخیره نمیشود. عکس ذخیره میشه
    لطفا راهنمایی بفرمایید.

    2
    16
  15. سلام واقعا نرم افزاری کار بردی و عالی بود برای من
    فقط از گزینه ای که در word هست و آن استفاده از خطوط و اشکال هندسی برای ترسیم شکل است هم اگر در این نرم افزار تعبیه بشود واقعا می توان گفت که در مقام اول جهان از نظر ساخت ویدیو است

    با تشکر از سازنده های این نرم افزار کار بردی

    1
    1
  16. سلام برنامه اش خیلی خوبه،،ولی وقتی یه کلیپ جدید درست می کنم عکس های کلیپ های قبلی روی این کلیپ ظاهر می شوند درصورتی که من اون عکس وکلیپ را پاک کردم

  17. روزبه سلیمانی

    سلام، این مطلب رو از خیلی جاها پرسیدم متاسفانه جواب نگرفتم. گوشی هواوی y9 2019 دارم با رابط کاربری 9.1.0 و نرم افزار inshot را از کلیه مارکتها جداگانه دریافت کرده و نصب کردم. در همه این مشکل وجود داشت که رنگ متن و بقیه گزینه ها، فقط سیاه یا سفید میشود و به رنگهای مختلف در نمیاید. در حالی که گوشی های خیلی پایینتر یا کمی بالاتر هواوی یا سامسونگ را به همان روش تست کردم، همگی درست بود. لطفا راهنماییم کنین چه حرکت دیگه ای میتونم انجام بدم. سپاسگزارم.

  18. چطور در برنامه این شات صدای فیلم ضبط شده را حذف وموسیقی بگذاریم؟ لطفا یکی راهنمایی کنه

    5
    29
      1. باید توی قسمت audio یا sounds برای و صدا رو به کمترین میزان بذاری و بعد موسیقی مورد نظرت رو اد کنی

  19. من از برنامه اینشات رو گوشی آیفون استفاده میکردم پایین هر ترک یه قلم بود که از طریق اون به ویدئو افکت میدادم الان روی گوشی اندروید نصب کرده نمیتونم از اون قلما استفاده کنم چه جوری میتونم انیمیشن و فعال کنم ؟؟؟

    4
    8
  20. سلام ممنون از مطلب خوبتون
    یه سوال برام پیش اومده خروجی یک ویدیو یک دقیقه ای در اینشات با کیفیت 320 حدود 5و6 مگابایت میشه حجمش ولی با برنامه ای مثل ویدیو شو 2 مگابایت دلیل این جم بالا در اینشات چیه؟ رابط کاربری اینشات برای من خیلی قابل قبول تره

    3
    16

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH