گوگل کروم قابلیت تصویر در تصویر ویدیو را در اندروید O دریافت می‌کند

از آن‌جایی‌که از نظر فیزیکی تفاوت زیادی میان کامپیوترها و اسمارت‌فون‌ها وجود دارد، نمی‌توان انتظار داشت تمامی کارهایی را که در کامپیوترهای دسکتاپ انجام می‌دهیم را به‌وسیله تلفن همراه بتوانیم انجام دهیم.

به‌عنوان مثال، در کامپیوتر با استفاده از سیستم چند پنجره‌ای می‌توانیم چند برنامه مختلف را به‌صورت همزمان اجرا کنیم، در واقع به کمک این سیستم می‌توانیم در یک زمان وب‌گردی کرده، اسناد آفیس را ویرایش و همزمان نیز ویدیو تماشا کنیم. بااین‌حال گوگل در صدد آن است که فاصله میان این دو دیوایس پر استفاده را کاهش دهد و از این رو قابلیت استفاده از سیستم تصویر در تصویر ویدیو را برای مرورگر کروم در اندروید O در نظر گرفته است.

گوگل کروم

وجود این ویژگی بدین معناست که کاربران می‌توانند هنگام مشاهده یک ویدیو در گوگل کروم، سایر فعالیت‌های خود را بدون نیاز به اینکه پخش ویدیو را متوقف کنند به انجام برسانند. برای استفاده از این ویژگی کافیست هنگامی‌که در حال تماشای ویدیو در گوگل کروم هستید، کلید Recents را فشار داده و ادامه ویدیو را در یک پنجره شناور مشاهده کنید. همچنین اپلیکیشن‌هایی از قبیل VLC ،Duo و Play Movies از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند.

درحال‌حاضر اندروید O در مرحله نسخه پیش‌نمایش برای توسعه‌دهندگان است و انتظار می‌رود معرفی رسمی آن در چهار ماهه سوم سال 2017 و همزمان با معرفی نسل جدید گوگل پیکسل انجام گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH