5 دلیل برای اینکه نوکیا 6 را بخریم!

نوکیا…! اولین چیزی که با گفتن این نام یادمان می‌آید٬ مقاومت و سرسختی گوشی‌های سال‌های قبل این کمپانی فنلاندی است! موبایل‌هایی که هرچه شکنجه‌شان می‌کردیم خم‌‌ به‌ ابرو نمی‌آوردند و بعد قهقه‌زنان می‌گفتند «فقط همین بود!» گوشی‌هایی که بازی‌های مهیج و جالبی داشتند و با همان‌ها کلی وقت می‌گذراندیم. چند وقتی بود که این کمپانی توسط مایکروسافت خریداری شده بود و گوشی‌های لومیا را با سیستم عامل ویندوزفون تولید می‌کرد و اگر بخواهیم صادقانه بگوییم چندان‌هم در این امر موفق نبود. اما انگار ورق‌ برگشته و چند وقتیست این شرکت دوباره خود را پیدا کرده و می‌خواهد به‌ هر نحوی که شده وارد دنیای اسمارت‌فون‌ها بشود و برای خودش اسم‌ و‌ رسمی پیدا کند!

یکی از همین محصولات نوکیا 6 نام دارد. انگار نوکیا راه برند وان‌پلاس را پیش گرفته و می‌خواهد اسم‌های ساده‌تری برای دستگاه‌هایش انتخاب کند تا راحت‌‌تر بر زبان کاربران جاری شوند. این اسمارت‌فون در اولین ماه سال 2017 معرفی شد و شاید آغازی برای این کمپانی (که نامش حالتی نوستالژیک دارد) باشد. تا آخر امسال معلوم می‌شود که وضعیت برای نوکیا 6 چگونه است. می‌خواهیم شما را بیشتر با این دردانه از اروپا آشنا کنیم که میان بحبوحه بازار اسمارت‌فون‌ها گیر کرده و کم‌تر کسی او را می‌شناسد.

در این مطلب 5 دلیل برای شما ذکر می‌کنیم تا سرکیسه را شل کنید و این موبایل دوست‌داشتنی را بخرید! پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید. (در این‌جا می‌توانید مشخصات کامل این گوشی را مشاهد کنید)


به‌سبک فنلاند به‌کام مشتری

این گوشی از آلیاژ آلومینیوم تولید شده که در زیر‌دست حس یک کالای باکیفیت را منتقل می‌کند. قاب‌جلو براق و چشم‌نواز است و در قسمت پایین٬ دکمه‌هوم (که میزبان حس‌گر اثر‌انگشت است)، برگشت و برنامه‌های اخیر دیده می‌شود و همه در یک‌ ردیف قرار دارند. خوشبختانه کلیدهای ناوبری اندروید در شب یا مکان‌های تاریک نیز دیده می‌شوند. قاب‌پشت مقاومت خوبی دربرابر جذب لک و چربی انگشت دارد. خطوط آنتن هم در قسمت‌های بالا و پایین قرار دارند که زیاد به چشم نمی‌آیند و ظاهر گوشی را خراب نکرده‌اند. دوربین، فلاش دورنگ، میکروفون و نشان نوکیا همگی در یک‌راستا قرار دارند و به‌خوبی خودنمایی می‌کنند.

این موبایل در رنگ‌های مسی، نقره‌ای، مشکی‌ مات، آبی و مشکی‌ ساخته شده که هرکدام جلوه‌ای خاص به این هندست می‌بخشند. نوکیا 6 اسمارت‌فونی خوش‌ساخت و دلرباست که کاربران را مجذوب خودش می‌کند.


6 یا 16؟

رزولوشن دوربین این گوشی 16 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.0 است که خبر از ثبت عکس‌های پرنور را می‌دهد. همچنین فلاش Dual-Tone هم یار و یاور دوربین در لحظات تاریک یا نور ضعیف است. ضمنا این دوربین می‌تواند ویدیوهای فول اچ‌دی با نرخ 30 فریم‌بر‌ثانیه را ضبط کند.

دوربین سلفی که در کنار نشان نوکیا در قاب‌جلوست 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 است. این یعنی سلفی‌های شفاف‌تر و واضح‌تر. ناگفته نماند که این دوربین هم ویدیوهای فول اچ‌دی می‌گیرد تا شما بتوانید استوری‌های باکیفیت‌تری ضبط کنید!

درکل باید بگوییم نوکیا 6 تصاویری با جزئیات و همین‌طور عکس‌های پانارومای خوبی می‌گیرد!


قلب آمریکایی، ظاهر اروپایی

پردازنده این گوشی را اسنپدراگون 430 تشکیل داده و آدرنو 505 هم بار گرافیکی را برعهده دارد. این موبایل در دو ظرفیت 32 و 64 گیگابایتی عرضه شده که به ترتیب 3 و 4 گیگابایت رم دارند. این پردازنده کوآلکام دارای 8 هسته است که همه آن‌ها روی 1.4 گیگاهرتز کلاک شده‌اند. پس باید نوکیا 6 را اسمارت‌فونی ایده‌آل برای انجام کارهای روزانه و اجرای بازی‌های نیمه‌سنگین بنامیم. همچنین مالتی تسکینگ به لطف ظرفیت بالای رم راحت‌تر از قبل شده و با خیال آسوده می‌توانید برنامه‌ها را باز‌و‌بسته کنید.


مطلوب برای 6

ظرفیت باتری این گوشی 3000 میلی‌آمپر‌ساعت است. با توجه به صفحه بزرگ 5.5 اینچی و فول اچ‌دی این موبایل باید بگوییم در اولین‌نگاه به این مشخصه ناراحت می‌شوید و می‌گویید «این‌که خیلی کمه!» اما در‌عمل قضیه فرق می‌کند. این باتری می‌تواند تا 786 ساعت در حالت 3G دوام بیاورد و همچنین تا 22 ساعت برای‌تان موسیقی پخش کند. ضمنا نوکیا 6 قادر است تا 9 ساعت و 30 دقیقه گشت‌و‌گذار در مرورگر را تحمل کند. ناگفته نماند تا 22 ساعت این نوکیا می‌تواند در حالت روشن بودن پنل (SOT) باقی بماند.

لازم به‌ذکر است که این اسمارت‌فون به «فن‌آوری شارژ سریع» نیز مجهز است. این یعنی سریع تر از رقبا از 0 تا 100 درصد شارژ می‌شود.


سایر قابلیت‌ها

خوشبختانه 6 به ژیروسکوپ مجهز شده است تا بتواند در عینک واقعیت‌مجازی قرار گیرد و قادر است محتوای واقعیت‌افزوده را به‌نمایش بگذارد.

همچنین این گوشی دارای بلندگوهای استریو است که نوکیا نام آن‌ها را «Atmos Speakers» گذاشته است. این اسپیکرها صدای خوبی دارند و در این سطح عالی به‌نظر می‌رسند و بلندی خوبی دارند. ضمنا این اسمارت‌فون از فن‌آوری OTG سود می‌برد و شما به‌راحتی می‌توانید انواع فلش با ظرفیت‌های مختلف را به دستگاه خود متصل کنید.


درآخر باید بگوییم نوکیا 6 محصولی زیبا و باکیفیت از این برند با سابقه است که آمده در بین بزرگان امروز جای بگیرد.

8 در مورد “5 دلیل برای اینکه نوکیا 6 را بخریم!”

  1. لطفا در مورد خدمات بعد از فروش نوکیا بگید. اقا قطعاتش برای تعمیر پیدا میشه؟ و اصلا تعمیر میکنن؟

  2. سلام دوستان. من نوکیا ۶ دارم و خیلی ازش راضی هستم. کیفیت عکس و دوربینش واقعا عالیه با هر گوشی سامسونگ که مقایسه کردم حجم عکسش حداقل ۷ برابر عکس گوشی سامسونگ با هر مگاپیکسلی هست. و از لحاظ سرعت عملش اصلا کم نمیاره . فقط فقط نوکیا ۶. بخرید که پشیمون نمیشید. عالیه. قابل ذکر هستش حجم عکساش به ۱۱ مگاپیکسل هم میرسه.

    1
    5
  3. آقای اسکندری برای من کیفیت دوربین خیلی اهمیت داره بنظر شما تو رنج قیمت فعلی گوشی که حدود 850 تومن هست آیا نوکیا 6 میتونه بهترین گزینه باشه یا اینکه گزینه بهتری پیشنهاد میدید؟

    1. سامسونگ را یک یهودی سودش را می بره درسته مال کره است ولی ما که یهودیها را دشمن خودمون میدونیم نباید سامسونگ بخریم

      1
      7
  4. سلام
    نوکیا گوشی خوبیه
    اما دارای cpu ضعیفی استاده کرده
    اگر بجای snapdragon 400 از snap 635 استفاده می کرد خیلی بهتر بود
    رقبای نوکیا با سخت افزار بهتری استفاده کردند
    در کل نوکیا گوشی خوبی می زد الان کار سختی در پیش داره اما من به شخصه فکر کنم که نوکیا در بازه زمانی کوتاه به موفقیت قدیمی اش به دست میاره

    1
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH