برنامه دوربین iOS 11 بارکد‌های QR را به‌صورت خودکار اسکن می‌کند

یکی از ویژگی‌های جالب iOS 11، توانایی اسکن کردن بار‌کد‌های QR به‌صورت خود‌کار است. هنگامی که دوربین گوشی آی‌فون خود را در مقابل یک QR Code بگیرید، این کد به‌صورت خودکار خوانده می‌شود و یک نوتیفیکیشن نمایش داده می‌شود که اعلام می‌کند یک بارکد QR جدید توسط دستگاه تشخیص داده شده است. اگر نوار نوتیفیکیشن را پایین بکشید، بدون اینکه از برنامه دوربین خارج شوید یک پیش‌نمایش از بارکد اسکن شده خواهید دید. اگر کد خوانده شده یک لینک به یک صفحه وب باشد، توسط مرور‌گر سافاری اجرا خواهد شد و اگر مربوط به یک برنامه یا بازی باشد، توسط App Store باز می‌شود.

جالب است بدانید که این ویژگی پیش از این در برخی گوشی‌های برند شیائومی که ساخت کشور چین است، ارائه شده بود. همچنین میزو که یک کمپانی چینی دیگر در زمینه تولید اسمارت‌فون‌ها است، از ویژگی اسکن بارکد‌های QR به‌صورت غیر‌خودکار در گوشی‌های خود استفاده می‌کند. هرچند استفاده از بارکد‌های QR در بازار کشور‌های غربی استفاده زیادی ندارد، ولی در چین بسیار محبوب و همه‌گیر است. به‌همین دلیل این ویژگی جدید iOS 11 برای مردم شرق آسیا خیلی شگفت‌آور نبود.

iOS 11

قابلیت اسکن خودکار QR Code، اواخر سال میلادی جاری و همزمان با منتشر شدن نسخه نهایی iOS 11 در دسترس کاربران آی‌فون و آیپد قرار خواهد گرفت. بنابراین کسانی که علاقه‌مند به استفاده از این ویژگی جدید آی‌فون و بسیاری قابلیت‌های دیگر در iOS 11 هستند، باید کمی شکیبا باشند و تا زمان عرضه رسمی نسخه نهایی صبر کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH