نوکیا Vision 2018؛ یک کانسپت بی‌نظیر از پرچم‌دار آینده نوکیا!

به‌تازگی یک طراح به نام Jonas Daehnert، مجموعه‌ای از کانسپت‌ها را تحت نام نوکیا Vision 2018 به اشتراک گذاشته است. این طرح‌های مفهومی به‌خوبی نشان می‌دهند که آینده محصولات نوکیا در چه سمتی درحال حرکت است.

نوکیا

تصاویر منتشر شده، یک دستگاه فوق‌العاده را به نمایش می‌گذارد که از بدنه‌ای با رنگ مشکی مات استفاده می‌کند و به نمایشگری بزرگ مجهز شده است که کناره‌های آن خمیده خواهد بود. به‌نظر می‌رسد این نمایشگر از نسبت تصویر معمولی ۱۶ به ۹ استفاده کند که حاشیه‌هایی بسیار کم خواهد داشت. در بخش بالایی این نمایشگر می‌توانیم دوربین سلفی و اسپیکر تماس را مشاهده کنیم و در حاشیه‌ پایینی نمایشگر، بلندگوی دوم جهت پخش استریو صدا قرار گرفته است.

در بخش پشتی این دستگاه مفهومی می‌توانیم دوربین اصلی این اسمارت‌فون را مشاهده کنیم که دوگانه بوده و با چیدمانی عمومی قرار گرفته است و درست در زیر این سنسور، فلاش LED دوگانه دیده می‌شود. از دیگر بخش‌هایی که در پنل پشتی این کانسپت مشاهده می‌شود، می‌توان به برند نوکیا و یک سوراخ که می‌تواند میکروفون دوم و یا یک دکمه برای ریستارت کردن دستگاه باشد، اشاره کرد.

به‌نظر می‌رسد در بخشی دوربین اصلی این طرح مفهومی، از شایعات منتشر شده در رابطه با نوکیا ۹ یا پرچم‌دار آینده HMD Global الهام گرفته شده است. انتظار می‌رود نوکیا ۹ تا چند هفته آینده و در دو نسخه با رم ۶ و ۸ گیگابایتی روانه بازار شود. هر دو نسخه از پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده خواهند کرد که اولین چیپ تولید شده با فرآیند ۱۰ نانومتری است.

نوکیا تاکنون بازگشت آرامی را تجربه کرده است، مسئولیت طراحی و تولید محصولات این برند را به ترتیب HMD Global و Foxconn FIH Mobile برعهده دارند. این برند تاکنون دو مدل اسمارت‌فون میان‌رده و یک مدل پایین‌رده را معرفی کرده است و در حال حاضر تمرکز خود را بر روی توسعه یک اسمارت‌فون بالارده گذاشته است. نوکیا امیدوار است که پس از بازگشت نه تنها نام نوکیا را دوباره زنده کند، بلکه بتواند به حاشیه سود مناسبی دست یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH