سامسونگ همچنان پرفروش‌ترین شرکت تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود

طبق آخرین بررسی صورت گرفته توسط شرکت چینی Risingsun بر روی بازار گوشی‌های هوشمند، کمپانی محبوب سامسونگ همچنان از نظر تعداد گوشی‌های هوشمند فروخته شده در جایگاه نخست قرار دارد.

به نظر می‌رسد شرکت سامسونگ با عرضه گلکسی S8 جانی تازه گرفته و با فروش 80 میلیون دستگاه در سه‌ماهه نخست سال جاری در بین سازندگان مطرح گوشی‌های هوشمند پیشتازی می‌کند. این درحالی است که اپل با فروش 51 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در جایگاه دوم پرفروش‌ترین کمپانی‌ها قرار دارد. در این بین یکی‌دیگر از شرکت‌های موفق، کمپانی چینی هواوی بوده که توانسته در سه‌ماهه نخست امسال در حدود 35 میلیون گوشی هوشمند به فروش برساند. نکته جالب توجه حضور شرکت‌های چینی اوپو و Vivo در رده‌های چهارم و پنجم پرفروش‌ترین‌ها بوده که به‌ترتیب موفق به فروش 26 و 19 میلیون گوشی هوشمند در مدت مشابه شده‌اند.

اگرچه شاید کمی عجیب به‌نظر برسد اما شیائومی و ال‌جی کمپانی‌هایی هستند که با فروش تنها 15 میلیون دستگاه در رده ششم پرفروش‌ترین سازندگان قرار دارند. لنوو نیز توانسته با فروش تقریبی 12 میلیون گوشی پس از شیائومی و ال‌جی در جایگاه هشتم پرفروش‌ترین‌ها قرار گیرد. لیست ده شرکت پرفروش سه‌ماهه نخست امسال با قرارگیری کمپانی‌های ZTE و جیونی در جایگاه‌های نهم و دهم کامل خواهد شد. این دو شرکت چینی نیز به ترتیب 9 و 8 میلیون دستگاه در این مدت به فروش رسانده‌اند.

سامسونگ

به‌طور کلی در سه‌ماهه نخست 2017 تعداد 351 میلیون دستگاه به‌فروش رسیده که به نسبت سه‌ماهه پایانی سال گذشته با کاهش چشمگیری مواجه بوده چراکه در این مدت در مجموع 439 میلیون گوشی هوشمند به فروش رسیده بود. البته با توجه به قرارگیری تعطیلات و رویدادهایی چون جمعه سیاه و دوشنبه سایبری در سه‌ماهه پایانی سال، این میزان کاهش تقریبا قابل پیش‌بینی بود. بااین‌حال ذکر این نکته خالی از لطف نخواهد بود که فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 5.4 درصدی همراه بوده است.

به‌نظر می‌رسد که سامسونگ و اپل همچنان قصد دارند تا به پیشتازی خود در این عرصه ادامه دهند. همچنین بررسی صورت گرفته توسط Risingsun به‌خوبی نشانگر موفقیت چشمگیر شرکت‌های چینی در بخش گوشی‌های هوشمند بوده چرا که آن‌ها موفق به کسب 7 جایگاه از 10 شرکت پرفروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه نخست امسال شده‌اند.

نظر شما درمورد آینده بازار گوشی‌های هوشمند چیست؟ آیا شاهد تغییر محسوسی طی ماه‌های آینده در این بازار خواهیم بود؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH