آیا مایکروسافت در حال توسعه یک اسمارت‌فون بالارده ویندوزی است؟

از زمانی‌که مایکروسافت یک اسمارت‌فون ویندوزی جدید را معرفی نکرده است، مدت زیادی می‌گذرد. به‌تازگی یکی از اعضا سایت Thurrott.com، گزارشی را منتشر کرده است که مطابق آن مایکروسافت درحال توسعه یک اسمارت‌فون ویندوزی در مقر اصلی خود است. متاسفانه هنوز هیچ اطلاعی از این گوشی هوشمند در دسترس نیست و حتی نویسنده این گزارش هنوز به‌طور 100 درصدی مطمئن نیست که دستگاه مذکور یک تبلت و یا یک تلفن‌همراه جدید خواهد بود. بااین‌حال با توجه به شرایط کنونی مایکروسافت، احتمال معرفی یک تلفن هوشمند برای پر کردن خلا موجود در این بخش بیش‌تر از یک تبلت است.

مایکروسافت

ممکن است تصور کنید که این اسمارت‌فون همان سرفیس فون خواهد بود که مدت زمان طولانی بوده که خبرهایی از آن منتشر می‌شود؛ اما باید بگوییم که این دستگاه توسط تیم سرفیس توسعه داده نمی‌شود، بنابراین مطمئنا یک محصول از خانواده سرفیس نخواهد بود. سرپرست تیم توسعه این هندست، Alex Kipman نام دارد. کیپ‌من درحال‌حاضر مدیریت ارشد بخش توسعه هولولنز مایکروسافت را نیز برعهده دارد، از این رو انتظار می‌رود اسمارت‌فون آتی مایکروسافت با تمرکز بر ویژگی‌های AR و VR توسعه داده شود.

گفته می‌شود که ممکن است مایکروسافت این دستگاه را به‌عنوان یک اسمارت‌فون بالارده و با قیمت بالا معرفی کند که از ویندوز 10 مبتنی بر ARM استفاده خواهد کرد. برخی از گزارش‌های حاکی از آن هستند که این اسمارت‌فون براساس رابط کاربری تطبیق‌پذیر CShell ساخته شود، البته این رابط کاربری درحال‌حاضر ایرادات زیادی دارد. به‌هرحال تا معرفی این هندست کارهای بسیار زیادی باقی مانده است که مایکروسافت باید آن‌ها را به انجام برساند، بنابراین احتمال معرفی این اسمارت‌فون تا پیش از سال 2018 بسیار ضعیف خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH