بررسی اپلیکیشن 30 Day Fitness Challenge: یک مربی ورزشی در گوشی شما!

امروزه همان‌طور که اکثر شما می‌دانید٬ بشر تنبل و تنبل‌تر می‌شود. انگشت اتهام خود را باید به طرف تکنولوژی بگیریم. چون تمامش تقصیر آن است که دیگر مانند قبل تحرکی نداریم و پاهای‌مان را روی میز می‌اندازیم و با اسمارت‌فون عزیزتر از جان‌مان گپ می‌زنیم!

اما باز همین دنیای فن‌آوری‌ به کمک‌مان آمده و ما را می‌خواهد فعال و پرتحرک کند. این‌کار به سبب اپ‌ها و صدالبته برنامه‌نویس‌ها رخ می‌دهد. این نرم‌افزارها به ما کمک می‌کنند تا کمی خودمان را تکان دهیم! دیگر لزومی ندارد که حتما به باشگاه بروید. کاربر می‌تواند در خانه خودش این تمارین را انجام دهد و سلامتی خود را حفط کند. یکی از همین اپلیکیشن‌ها Day Fitness Challenge 30 نام دارد. این برنامه تاکنون بیش‌ از 10 میلیون‌بار از فروشگاه گوگل دانلود شده و امتیاز 4.8 از 5 را از هزاران کاربر کسب کرده است. ما در ادامه به شما می‌گوییم (یا خودتان می‌فهمید) که چرا این اپلیکیشن بسیار خوب است و نظر کاربران را جلب کرده است. پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…


دستورالعمل

اپلیکیشن 30 Day Fitness Challenge

 

اگر این برنامه را نصب کنید و وارد محیط آن بشوید با 3 تب بزرگ در بالای صفحه مواجه خواهید شد. سومین تب یکی از مهم‌ترین آن‌هاست که آموزش‌هایی مرتبط با تمارین به شما داده می‌شود که هرچه بهتر آن حرکات را انجام دهید. وقتی آن را لمس می‌کنید با 6 گزینه روبه‌رو خواهید شد که همگی سعی در آموختن چیزی به شما دارند و بهتر است قبل از شروع تمارین‌تان سری به این بخش‌ها بزنید. مثلا با فشردن گزینه «بازو تمرین» شما انبوهی از حرکات را می‌بینید که با لمس هرکدام از آن‌ها ویدیویی کوتاه همراه با مقداری توضیح به شما نمایش داده می‌شود و اگر این کافی نبود٬ می‌توانید از آیکون «ویدیو» استفاده کنید تا مستقیم به یوتیوب هدایت شوید و آموزش‌های کامل‌تری را مشاهده نمایید.

اگر گزینه اول را لمس کنید توضیحاتی درباره این برنامه را می‌بینید که مثلا می‌گوید که چرا این نرم‌افزار طراحی گشته و دقیقا برای چه کسانی است یا پایه و اساس علمی آن چیست و چه مزایایی دارد. جواب همه این سوال‌ها در این قسمت گنجانده شده تا با یک نگاه پاسخ‌تان را بیابید و بفهمید که باید استفاده از این اپ را ادامه بدهید یا آن را بلافاصله حذف کنید. انتخاب باشماست!

چالش‌ها و تقویم

اپلیکیشن 30 Day Fitness Challenge

وقتی وارد برنامه شوید مستقیما به تب اول یعنی «چالش‌ها» منتقل خواهید شد و خود را در میان آیکون‌های آن می‌یابید. دراصل مهم‌ترین قسمت این اپلیکیشن این بخش است و برای شروع تمارین‌تان باید از این‌جا اقدام کنید. اما اولین‌ کاری که باید کاربر انجام دهد این است که از قسمت بالای این تب وزن و قد خود را به کیلوگرم یا واحدهای دیگر بنویسد تا این اپ بتواند بهتر و دقیق‌تر وضعیت سلامتی شما را زیر نظر داشته باشد.

وقتی این‌کار را انجام دادید یکی از تمرین‌ها را به ‌عنوان مثال «شکم تمرین» را انتخاب کنید. این‌جا سطح خود را می‌توانید از مبتدی تا پیشرفته برگزینید. بعد برای شما 30 روز ماه به نمایش درمی‌آیند و کاربر با انتخاب روز یکم به‌طور جدی وارد این ورزش سفت و سخت می‌شود! بعد برای‌تان تعداد حرکات این ورزش را لیست می‌کند و بعد از مشاهده همه این‌ها٬ می‌توانید روی گزینه آبی‌رنگ «شروع می‌شود» کلیک کنید. شمارش معکوس آغاز خواهد شد و ضمنا تمرین اول شما شرح داده می‌شود. وقتی ورزش‌ را شروع کنید بهتر است لباس‌های راحتی داشته باشید چون انجام این همه حرکات سفت و سخت عرق شما را درمی‌آورد و حسابی خسته‌تان می‌کند. شاید این کوفتگی فقط برای بار اول باشد و دفعات بعدی بدن شما عادت خواهد کرد و با راحتی بیش‌تری ورزش را ادامه خواهید داد. البته یک دستیار صوتی به شما در این راه کمک می‌کند تا فرض کنید که واقعا در یک باشگاه هستید و یک مربی کارکشته به شما تمرین می‌دهد!

تب دوم «تقویم» نام دارد. اطلاعات و داده‌های کاربر در این‌جا جمع‌آوری می‌شوند و با نگاه به تقویم می‌توانید درک کنید که مثلا دیروز چه ورزشی را انجام داده‌اید. اگر به سمت پایین اسکرول کنید قد و وزن به همراه شاخص توده بدنی شما درج شده است. پس دیگر لازم نیست برای بدست آوردن IBM نرم‌افزاری جدا روی موبایل‌تان نصب کنید.


نکات مثبت:

  • دستیار صوتی
  • تمارین سفت و سخت
  • حرکات متنوع
  • برنامه روزانه
  • پشتیبانی از زبان فارسی

نکات منفی:

  • زبان فارسی در این اپلیکیشن مطلوب نیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH