چگونه مطالب کانال‌ها و چت‌های تلگرام را به‌صورت PDF ذخیره کنیم و پرینت بگیریم؟

حتما برای شما هم پیش‌آمده که بخواهید مطالب کانال دلخواه‌تان را برای استفاده راحت‌تر در دستگاه‌های مختلف یا در زمان‌های دیگر ذخیره کنید. به‌ویژه پس از اضافه شدن قابلیت حذف کردن پیام‌ها و مطالب، این نیاز بیش از پیش احساس می‌شود. یا مثلا زمانی را تصور کنید که نیاز است مطلبی را با دیگران بررسی کنید ولی دسترسی به اینترنت ندارید. در این مقاله می‌خواهیم نحوه ذخیره مطالب کانال‌ها و چت‌های تلگرام به‌صورت یک فایل PDF‌ یا پرینت آن‌ها در رایانه شخصی‌تان را به شما آموزش دهیم.

مرحله اول: ورود به نسخه تحت وب تلگرام

وب تلگرام

ابتدا وارد نسخه تحت وب تلگرام شوید. برای این کار آدرس web.telegram.org را در مرورگر رایانه خود تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید تا صفحه بالا بارگذاری شود. در این قسمت کشور خود را روی ایران تنظیم کنید، پس از این کار فیلد بعدی که در واقع کد کشور ایران است به‌طور خودکار روی 98+ قرار می‌گیرد. اکنون شماره تلفن خود را (بدون رقم صفر در ابتدا) در قسمت phone number وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید.

اگر سوالی مبنی بر این‌که آیا این شماره تلفن صحیح است، مشاهده کردید بر روی Ok کلیک کنید تا وارد قسمت بعدی شوید. در این قسمت نیاز است که تلگرام خود را چک کنید تا کدی که برای دسترسی به نسخه وب به شما داده شده، در فیلد مورد نظر وارد کنید. (هرگز این کد را در اختیار دیگران قرار ندهید!)

البته در صورتی که نمی‌توانید با تلفن‌همراه خود به اینترنت متصل شوید، پس از گذشت حدود 4 دقیقه می‌توانید این کد را به‌صورت پیامک نیز دریافت کنید. پس از وارد کردن کد دریافتی بر روی گزینه Next کلیک کنید.

اگر برای تلگرام خود تیک گزینه تایید دو مرحله‌ای (Two Step Verfication) را زده باشید، پس از این مرحله تلگرام از شما رمز عبورتان را درخواست می‌کند، در غیر این صورت با زدن روی Next مستقیما وارد محیط نرم‌افزار خواهید شد.

مرحله دوم: انتخاب کانال یا چت مورد نظر

تا این‌جا وارد محیط تلگرام تحت وب شدید. حال باید کانال یا چتی را که علاقه‌مند هستید، انتخاب کنید. توجه داشته باشید برای پرینت گرفتن از مطالب یا ذخیره آن‌ها به‌صورت PDF‌ باید یک نرم‌افزار PDF خوان روی رایانه خود داشته باشید. در واقع فرقی نمی‌کند که از چه برنامه‌ای استفاده می‌کنید ولی توصیه ما نرم‌افزار Foxit Reader است؛ چرا که بسیار سریع و سبک بوده و در صورتی که بخواهید آن را دانلود کنید، نیاز به حجم زیادی ندارید. پس از دانلود و نصب این نرم‌افزار با دو قسمت مواجه خواهید بود:

الف) انتخاب کانال: اگر قصد دارید مطالب کانال مورد نظرتان را ذخیره کنید، کافیست ابتدا آن کانال را از وب تلگرام انتخاب کرده و با استفاده از قسمت جستجوی تلگرام (یا اسکرول کردن) به تاریخی که می‌خواهید مطالب را از آن زمان به بعد ذخیره کنید، بروید و کلید‌های Ctrl + P را فشار دهید. سپس صفحه‌ زیر برای شما نشان داده می‌شود و با کلیک روی گزینه print در بالای سمت چپ نمایشگر و انتخاب یک محل برای ذخیره‌سازی این فایل، مطالب به یک فایل PDF‌ تبدیل خواهند شد.

دقت داشته باشید در صورتی که لازم باشد از ابتدای یک کانال تا آخرین مطلب منتشر شده را ذخیره کنید، نیاز است تا رسیدن به اولین پست کانال اسکرول کنید که کاری نه‌چندان منطقی و زمان‌گیر است. به همین دلیل برای رفتن به اولین مطلب قرار گرفته در هر کانال (ابتدای کانال) باید لینک کانال را کپی، سپس در محلی گذاشته و در آخر لینک عبارت ” 1/  را بنویسید. اکنون با کلیک روی لینک تغییر یافته، شما به راحتی به ابتدای کانال و اولین مطلب منتشر شده هدایت می‌شوید و می‌توانید همه مطالب کانال مورد نظرتان را پرینت یا ذخیره کنید.

ب) انتخاب چت: در صورت انتخاب چت دل‌خواه، اگر تعداد پیام‌های شما چندان زیاد نباشد به‌صورت خودکار از اولین پیام ارسال شده برای ذخیره‌سازی آماده می‌شوند ولی در صورت زیاد بودن تعداد پیام‌ها باید به محل دلخواه رفته تا از آن قسمت به بعد برای شما ذخیره شوند. پس از انتخاب هم مشابه مرحله قبل دکمه‌های Ctrl + P را فشار بدهید و محلی را برای ذخیره فایل PDF‌ انتخاب کنید تا فایل مورد نظرتان آماده شود.

با این ترفند به آسانی می‌توان مطالب مفید و دلخواه‌تان را برای اشتراک‌گذاری آسان‌تر یا دسترسی بدون نیاز به اینترنت برای همیشه ذخیره کنید. نظر شما درباره این مطلب چیست؟ سوالات و پیشنهادات خود را با ما و سایر دوستان‌تان در آی‌تی‌رسان میان بگذارید.

13 در مورد “چگونه مطالب کانال‌ها و چت‌های تلگرام را به‌صورت PDF ذخیره کنیم و پرینت بگیریم؟”

  1. برای انتخاب اولین تا اخرین پیام یک کانال گزینه سلکت ال همه رو نمیگیره و مطالب خیلی زیاد نمیشه رول کرد چه کاری میتونم انجام بدم به اول کانال هم دسترسی دارم ولی تا اخرین پیام کپی نمیشه

  2. سلام خیلی عالی بود
    فقط من ی سوپر گروه دارم کلاس زبانم هست داخلش متن و عکس و فیلم و pdf و… است وقتی ذخیره کردم فیلم ها و مطالب دیگر که بصورت pdfدرامد ولی فیلم ها و صوتهای اجرا نمیشن

    1
    1
  3. سلام.پیامهای گروه رو میخوام ذخیره کنم ولی از اولین پیام نمیاد.
    آیا این روش عکسهای پست شده در گروه رو هم ذخیره میکنه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH